Як агенція SODA запускала в Instagram освітній проєкт про здорові стосунки

Якщо марафонами від блогерів в Instagram уже мало кого здивуєш, то марафонами від Фонду ООН у галузі народонаселення ще можна. Але масштабні проєкти — масштабна підготовка... мала б бути. Інша річ — коли на підготовку та запуск є всього 10 днів. Власне, як і було в SODA. Та про все по черзі.

Комментарии 1004

Про проєкт

UNFPA Україна, Фонд ООН у галузі народонаселення, запускає великі кампанії, які мають на меті підтримати процес зміцнення національних механізмів запобігання і реагування на ґендерно зумовлене насильство. Одна з таких — «(Не)дрібниці у стосунках». Це перший освітній Instagram-проєкт для молоді 14-18 років, запуском якого займалася креативна агенція SODA. Цей проєкт покликаний сформувати розуміння, які вони — здорові стосунки? І розібратися, як уникати токсичних партнерів. І які дрібниці у поведінці краша насправді не дрібниці. І в чому небезпека психологічного насильства. І ще багато «як» та «чому», відповіді на які молодь могла отримати під час марафону.

«Перші два онлайн-марафони проєкту ми планували провести зі спеціально створеного сайту. Проте отримавши відгуки учасників та учасниць першого заходу, зрозуміли, що набагато зручніше цільовій аудиторії долучатися до ефірів через Instagram. До другого марафону залишалося 10 днів. Без підтримки надійних партнерів не обійшлося б»,  — говорить спеціалістка з комунікацій UNFPA Україна Надія Ковалевич.

Big Idea

Big Idea — у стосунках не буває дрібниць. Молоді люди мають невеликий досвід у стосунках, але натомість у них вже є купа незручних запитань, з якими не хочуть або не можуть звернутися до батьків. Іноді ці питання здаються дрібницями, але частіше — зовсім ні.

Люди віком 14-18 більш вразливі, але водночас мають суперсилу.

Вразливіші вони, бо поки що не розрізняють сигнали, які вказують, що у стосунках щось пішло не так. Аби дати відповіді на всі запитання, що хвилюють, і допомогти розібратись у своїх почуттях, марафон «(Не)дрібниці у стосунках» залучив до обговорення фахівців та лідерів думок.

Суперсила молодих людей — вони «табула раса», чистий лист, незіпсоване полотно. Дізнавшись під час марафону максимум про гармонійні стосунки, вони можуть ніколи у житті не набути досвід насильства. Вони будуватимуть стосунки, основані на взаємоповазі та любові від самого початку.

Ці знання агенція SODA також використала під час підготовки для кращого розуміння емоційного портрета цільової авдиторії.

Виклик для SODA

Задачею агенції було запустити Instagram-сторінку, яка стане майданчиком марафону «(Не)дрібниці у стосунках» та місцем для спілкування з молоддю віком 14-18 років. Але челендж реалізації полягав у (не)деталях — часу для такого великого проєкту було критично мало.

За 10 днів SODA створила умови, аби залучити підлітків до участі в марафоні. Зокрема створила дизайн стрічки Instagram та дизайн Stories, наповнила профіль контентом та запустила перші промо. Зазвичай для цього потрібно значно більше часу. Але.

«Серед корпоративних цінностей агенції є такі: “Не ний, шукай рішення” та “Вчасно”. У перекладі на звичайну мову йдеться про те, що потрібно сміливо приймати виклики та вкладатися навіть у найнезручніші дедлайни. Тоді ми будемо зростати та ефективно виконувати будь-які задачі», — кажуть у SODA.

Тому до суперздібностей SODA можна додавати не лише швидкість, а й уміння виконувати задачі у стиснені терміни без втрати якості.

Трішки про козирі в рукаві

Не можна приховувати, що оперативно підготуватися до запуску допоміг досвід роботи з іншим проєктом UNFPA Україна — «Розірви коло». Він присвячений популяризації знань про протидію домашньому ґендерно обумовленому насильству та формуванню нульової толерантності до нього. Робота з «Розірви коло» стала гарною школою для SODA, яка навчила, як говорити на теми насильства у соцмережах. Часом дедлайни для «Розірви коло» були також не мед. Але це зовсім інша історія.

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Effie
Погода