Як дізнатись, чи відновили просування ваші конкуренти?

94% українських клієнтів агенції Elit-Web заморозили маркетингові бюджети, та 55% з них знову запустилися в травні.

Коментарі 1500

За перший місяць війни український бізнес втратив більше, ніж за два попередні роки пандемії. Наразі досить складно оцінити обсяги завданої шкоди та спрогнозувати довгострокові наслідки, адеж війна все ще не закінчилася. За даними Нацбанку України, економіка країни втрачає близько 50% «невиробленого» ВВП. А це означає, що кожен новий тиждень у воєнний час коштує українській економіці близько 50 мільярдів гривень.

Будемо обʼєктивними: економіка та бізнес в Україні переживають дуже непрості часи. Але давайте перейдемо від глобальної картини до більш локальної. Агенція Elit-Web хоче поділитися власним досвідом роботи з бізнес-клієнтами в умовах війни, розповісти, як ситуація складалася на початку повномасштабного вторгнення та як вона поступово нормалізується зараз.

Важливо! Все, про що ми будемо говорити далі, — це досвід нашої агенції. Ми не претендуємо на 100% обʼєктивне відображення загальної ситуації по Україні. Але власними спостереженнями все ж готові поділитися.

Війна і статистика: про втрати клієнтів і не тільки

Хотілося б сказати, що війна особливо не вплинула на роботу Elit-Web, але це не так. Наш головний офіс розташований в Херсоні, котрий майже увесь час з початку бойових дій знаходиться в російській окупації. Частина штату виїхала з міста, а дехто — з країни. На щастя, коронавірус став для всіх нас «тренуванням» віддаленої роботи. Тому «роздробленність» коллективу (а це понад 200 людей) не стала критичною проблемою. Такою проблемою стало дещо інше…

З 24 лютого 2022 року 94% українських клієнтів Elit-Web заморозили просування

Тут важливо зробити уточнення. Мова йде саме про клієнтів з України. Закордонні клієнти у більшості своїй продовжили співпрацю. І це дуже важливо, тому що ми з першого дня війни поставили за мету збереження всього штату компанії. З виплатами заробітних плат, навіть попри падіння обʼємів роботи.

Лютий і березень були надскладними місяцями, сповненими нерозуміння, що буде далі, як діяти і яким чином повертатися до повноцінного робочого процессу. Але ситуація, наскільки це можливо, почала нормалізуватися. Бізнес у більш безпечних регіонах став відновлювати свою роботу. А значить, знову почала зростати конкуренція.

Так, уже до кінця весни 55% наших клієнтів повернулися до просування в інтернеті. З них 43% поновили співпрацю з Elit-Web ще в березні. Більш того, серед теперішніх клієнтів нашої компанії 18% тих, хто прийшов в Elit-Web уже після початку повномасштабного вторгнення.

Проте ми бачимо, що не весь бізнес повертається до роботи. Навіть у відносно безпечних містах та регіонах. І тут дуже важливо не прогавити момент, коли ваші конкуренти активізуються та відновлять роботу. Тому що, поки ви очікуєте більш зручного моменту, інші компанії вже можуть повноцінно працювати, запускати рекламні кампанії і без особливих зусиль переманювати ваших колишніх клієнтів до себе.

І саме тут виникає логічне запитання: «Як своєчасно побачити, що конкуренти повернулися до роботи? І бажано як дізнатися їх стратегію розвитку у воєнний час?». Саме на цих питаннях ми і хочемо зупинитися детальніше.

Ефективно відстежуємо дії конкурентів та приймаємо правильні рішення

Для зручності ми розподілили наступні поради по категоріях в залежності від того, які інструменти конкурентів та які їхні дії плануємо аналізувати. Але радимо не концентруватися тільки на чомусь одному. Річ у тім, що зараз бізнес намагається оптимізувати рекламні бюджети. І використовує їх далеко не на всіх напрямках. Тому, доки ви будете моніторити соцмережі конкурента, він може концентрувати всі зусилля на контекстній рекламі. А ви про це навіть не дізнаєтесь. Тому комбінуйте!

SEO-просування

SEO — один з пріоритетних напрямків, тому що інструмент працює лише за постійної роботи над ним. І навіть короткочасна пауза може коштувати компанії дорогоцінних позицій в пошуковій видачі.

Ваша задача — відстежувати активність конкурентів в плані SEO. Перевіряйте, чи не зʼявилися на їх сайтах нові сторінки, чи не було оновлень структури та дизайну, чи не опубліковані нові огляди, статті в блозі тощо. Для статистичного аналізу конкурентів можна використовувати Serpstat, SE Ranking та інші інструменти. А для відстежування росту маси посилань — Ahrefs.

Також рекомендуємо:

  • iSpionage — сервіс для аналізу стратегії в SEO і PPS (в т. ч. з орієнтованими місячними бюджетами);
  • Marketing Grader — скоріше для загального аналізу сайтів конкурентів, але з можливістю відстежувати обʼєми трафіку з мобільних девайсів;
  • MegaIndex — платформа для SEO-аналізу з можливістю порівнювати конкурентів між собою.

В цілому, якщо конкурент відновив роботу по SEO, значить, він повноцінно повертається до роботи і готовий вкладати нормальні суми в просування. А головне — він працює на перспективу.

Контекстна реклама

Для моніторингу конкурентів в плані використання контекстної реклами необовʼязкові специфічні інструменти. Ви просто можете час від часу вводити в пошук релевантні запити і відстежувати, чи не зʼявилася у видачі реклама ваших конкурентів.

Але для більш комплексного аналізу ми все ж рекомендуємо користуватися професійними рішеннями:

  • Serpstat;
  • SimilarWeb;
  • Ahrefs;
  • SEMrush.

Особливу увагу рекомендуємо звернути на функцію аналізу конкурентів в Google Ads. Це дозволить не тільки дізнатися, з ким саме ви конкуруєте по тих же пошукових запитах, а й зрозуміти, випереджуєте ви їх чи, навпаки, відстаєте.

Тергетована реклама

Ви можете безкоштовно перевірити активність конкурентів в плані таргетингу в бібліотеці реклами або ж за допомогою сервісів моніторингу рекламних публікацій. Від себе можемо порекомендувати платформу BigSpy — один з кращих «шпигунів», котрий може аналізувати конкурентів в Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, AdMob тощо.

Єдиний суттєвий недолік BigSpy — це те, що інструмент платний. Базова версія обійдеться у $9 на місяць. PRO — $99 на місяць. VIP Enterprise — $300+ на місяць. Але є невеликий лайфхак. У тарифі PRO можна отримати доступ до інструментів BigSpy на три дні всього за $1. Непоганий варіант, щоб оцінити можливості інструменту и прийняти рішення, чи будете ви його використовувати в своїй роботі.

Соціальні мережі

Насправді соцмережі — один з найзручніших та найпростіших способів дізнатися, що ваші конкуренти повернулися до роботи. Достатньо хоча б раз в кілька днів моніторити бізнес-акаунти, щоб зрозуміти, коли конкуренти активізуються. Але аналізуйте, що це за активність. Коли бізнес повертається до роботи, про це обовʼязково буде сказано.

Також для аналізу конкурентів в соцмережах можемо порекомендувати наступні сервіси:

  • Mention;
  • Brand24;
  • Hootsuite;
  • Open Social Buzz;
  • Google Alerts.

Памʼятайте: соцмережі — важливий індикатор активності бізнесу. Це недорогий та простий канал просування. Якщо бізнес зупиняє активність в соцмережах, ймовірно, це свідчить про повне припинення всіх робіт з просування. А якщо він активізується в соціальних мережах, скоріше за все, найближчим часом перейде і до інших методів розкрутки.

І наостанок найголовніше…

Український бізнес поступово повертається до життя, і це факт. Так, йому доводиться переформатуватися, перерозподіляти бюджети, шукати нові шляхи просування та привернення уваги цільової аудиторії. Ми в Elit-Web чудово розуміємо, з якими складнощами стикається сучасний бізнес, і саме тому пропонуємо посильну допомогу.

Дехто з вас вже знає про наш Telegram-канал «Штаб digital-підтримки», де ми ділимося новинами зі світу маркетингу та реклами, корисними порадами та рекомендаціями спеціалістів. Нещодавно ми вирішили зробити наступний крок і запустили бот Штабу digital-підтримки.

Команда Elit-Web безкоштовно відповідає на питання підписників та консультує в питаннях SEO-оптимізації, аудиту сайтів, лінкбілдингу, контекстної і таргетованої реклами. Якщо у вас є якісь запитання про можливості просування та розвиток бізнесу в умовах війни або ж хочете краще розібратися в інструментах аналізу конкурентів, звертайтеся до нас через бот. З радістю допоможемо, проконсультуємо і поділимось досвідом. Адже саме зараз ми як ніколи маємо підтримувати одне одного.

За матеріалами пресрелізу

Обговорити з іншими читачами:
Погода