Як месенджер став головним додатком у вашому телефоні

Згідно з щорічним дослідженням компанії Hootsuit, сьогодні понад 3.8 мільярда осіб є активними користувачами соціальних мереж і додатків для обміну повідомленнями.

Комментарии 3693

Для порівняння: на початку 2020 року загальна кількість населення планети складала 7.75 мільярдів осіб. У 2019 році 3.4 мільярда осіб активно користувались соціальними мережами та месенджерами, а у 2018 - 3.1 мільярда. Середня тривалість перебування в месенджерах на 2020 рік - 2 години 24 хвилини. Це майже на 10 хвилин довше, ніж торік. Таке стрімке зростання кількості активних користувачів і щорічне збільшення кількості часу перебування в мережі говорить про те, що додатки для обміну повідомленнями стають невіддільною (частина/ознака) частиною нашого життя, необхідною для щоденних активностей і вирішення безлічі завдань. Надалі ці показники будуть рости й далі, а ми все частіше будемо надавати перевагу месенджерам, а не іншим додаткам. Чому?

Варто почати з того, чому свого часу додатки для обміну повідомленнями отримали перевагу над іншими засобами комунікації. Згадаймо, як доводилося нам спілкуватися між собою 10 років тому: дзвінки з поганою якістю зв'язку, набір SMS-повідомлень, який завжди супроводжувався підрахунком витрачених коштів за кожний символ, MMS, які не те, щоб надіслати, а просто відкрити було непростим завданням. У цьому безумовно була своя романтика, але така комунікація в більшості випадків супроводжувалася низкою проблем. Їх вийшло усунути за допомогою додатків для обміну повідомленнями. Безлімітна кількість символів, надсилання фото і відео матеріалів, посилань або інших вкладень, групові відеодзвінки до 20-ти учасників одночасно і спілкування через програму за допомогою персонального комп'ютера або ноутбука розірвали шаблони комунікації десятирічної давності. Всі почали активно обирати листування онлайн, оскільки це більш зручно, просто і доступно.

Зараз, через стільки часу, додатки для обміну повідомленнями вийшли за рамки «просто засобу комунікації». Розробники месенджерів почали прагнути того, щоб функціонал додатків дозволяв користувачам не просто спілкуватися між собою, а й вирішувати ряд щоденних завдань в рамках однієї програми. Сьогодні в популярних месенджерах можна здійснити грошовий переказ через Viber чат іншому користувачеві додатка, зробити нотатки в окремому персональному чаті або поставити нагадування на важливу подію за допомогою чат-бота «Незабудка». Як результат в період пандемії COVID-19 саме додаток для обміну повідомленнями Viber використовували найчастіше для онлайн-навчання в Україні — в більш, ніж 90% випадків, згідно з результатами опитування омбудсмена з питань освіти серед батьків школярів.

Поява месенджерів також змінила підхід брендів до спілкування з клієнтами. Якщо раніше сповіщення від компаній приходили у вигляді SMS-повідомлень, то зараз всю важливу інформацію можна знайти в додатку, поруч з листуванням з рідними й близькими. Вони містять у собі не тільки текст, а й медіаконтент і посилання. Надсилання транзакційного повідомлення відбувається простіше, а кількість переглядів повідомлень вища в кілька разів. Так, наприклад, компанія "Цитрус" вже кілька років використовує такі повідомлення для інформування своїх клієнтів. У порівнянні з SMS-розсилкою, конверсія в Viber в 1,5-2 рази вища. В результаті, загальна частка трафіку Viber в мобільних каналах досягає 60%. Одержувач своєю чергою може не тільки отримувати актуальну інформацію про компанії, але і поставити питання, уточнити деталі або навіть змінити якісь дані. Подібний підхід до комунікації не тільки зручний для обох сторін, але і сприяє виникненню довірчих відносин з брендом. Такий спосіб оповіщення зараз вкрай популярний серед українських компаній. Так, наприклад, «Нова пошта» використовує повідомлення в додатку для обміну повідомленнями Viber для інформування клієнтів щодо статусу їхніх посилок.

Ще одним революційним інструментом для комунікації компаній з клієнтами стали чат-боти. Їх переваги очевидні: багатофункціональність, робота без перерв і вихідних, а також доступність. Сьогодні бот можна налаштувати таким чином, що він зможе відповісти на всі питання користувача, починаючи з місця розташування найближчого магазину і закінчуючи тим, як побудувати ракету. І все це швидко і цілодобово. Так, наприклад, чат-бот Всесвітньої організації охорони здоров'я організований таким чином, що він може інформувати про актуальну інформацію про коронавірус у світі, відповідати на актуальні запитання користувачів, проводити консультації щодо дотримання карантинного режиму на більш, ніж двадцяти мовах світу абсолютно безкоштовно.

Такі функції месенджерів вже сьогодні замінюють десятки окремих додатків, які через непотрібність поступово видаляються з наших телефонів. Якщо враховувати той факт, що за останні кілька місяців тільки в Viber з'явилося більше 5-ти оновлень, то можна з упевненістю сказати, що додатки для обміну повідомленнями своїм функціоналом продовжать витісняти й інші додатки, які все ще встановлені у нас на телефонах. Можливо через декілька років ми будемо згадувати цей час переповненої пам'яті мобільних пристроїв з таким же романтизмом, як зараз згадуємо про MMS, а після заходити в головне меню телефону і бачити всього пару додатків, адже функції більшості нинішніх платформ буде виконувати програма для обміну повідомленнями.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода
Effie