Як і навіщо бренду розвивати соціальні мережі: кейс Фокстрот

Соціальні мережі – невід'ємна частина нашого життя та пріоритетний інструмент комунікації бренду. Відповідно, при правильному підході трафік із соцмереж може бути багатотисячним.

Комментарии 1485

З нагоди Дня народження найбільшої мережі електроніки та побутової техніки у Фокстрот поділилися кейсом, як соціальні мережі впливають на прихильність до бренду і навіщо там потрібен маркетинг.

Кирил Попов-Черкасов, e-commerce директор Фокстрот:

  • Згідно з даними останніх досліджень, середньостатистичний житель України витрачає близько чотирьох годин в день на взаємодію з мобільними пристроями. «Левова» частина з цього часу виділяється на відвідуваність популярних інтернет-платформ і, зокрема, – соціальних мереж, де зосереджено все спілкування.

Відповідно, бренд не може собі дозволити не бути там, де присутній споживач, адже втрачає свій голос у важливому каналі комунікації. Зрозумівши це, у 2019 році ми взялися за перегляд підходів у розвитку соціальних мереж та онлайн-маркетингу. Одночасно почали вибудовувати і спілкування з аудиторією, і рекламу.

Спочатку визначили цілі, стратегію, тактику просування бренду в кожній із соцмереж, і запустили це в роботу. Досить швидко вдалося досягти відчутних результатів.

Два основних напрямки розвитку:

З огляду на специфіку соціальних мереж, для просування бренду соціальні мережі грають роль у:

  • формуванні голосу бренду. Тут дуже важливо правильно визначитися з tone of voice і поведінкою бренду при комунікації в конкретній соціальній мережі, про що і як часто він буде говорити з аудиторією і в якому форматі, адже формати подачі інформації на різних майданчиках відрізняються.

Наприклад, у Facebook робиться більший акцент на смислове навантаження повідомлень, в Instagram – для користувачів важливіший візуал. Копіпасту одного і того ж повідомлення в різних каналах бути не може.

  • використання в якості рекламного майданчика, який дає бізнесу безліч можливостей, головні з яких – прямі продажі або стимулювання продажів, реклама.

Найчастіше, ці два напрямки розвиваються паралельно, окремими фахівцями з різних відділів, оскільки у кожного є своя специфіка.

Які цілі ставили і визначали ЦА

Оскільки на етапі нашого «перезавантаження» ми були значно позаду прямих конкурентів щодо представленості в соціальних мережах, метою було наздогнати, тобто – бути не гірше.

Наразі ж провідна ціль – розвиватися з курсом на те, щоб зайняти лідерські позиції і в питанні просування бренду, і для збільшення продажів внаслідок реклами.

Катерина Бочарнікова, head of SMM Фокстрот:

  • Ми вирішили зосередитися на Instagram, Facebook і TikTok. У плані визначення ЦА – стратегічно омолоджуємо аудиторію, ось чому пріоритетні соцмережі – ті, де більше молодіжної аудиторії, тобто TikTok і Instagram. Крім того, нещодавно створили Telegram-спільноту, де подаємо корисну та розважальну інформацію, і вже бачимо інтерес аудиторії  до цього каналу.

Пройдемося коротко по основним платформам.

Традиційні – Facebook (+Facebook shops), Instagram

  • аудиторія Facebook більш зріла, їй цікавіший формат – текст з інформацією, анонсом, розіграшем, новиною.
  • аудиторію Instagram більше приваблюють цікаві, яскраві, барвисті, якісні зображення, фанові короткі тексти, що залучають до акції.
  • аудиторії TikTok потрібен «двіж», розважальний контент, який більше працює на імідж і залучення уваги до бренду.

Інноваційний маркетинг у TikTok

Оскільки TikTok на момент «перезавантаження» був досить молодою соцмережею і тільки набирав популярність, ми «застрибнули в перший вагон» і зайняли лідерські позиції.

Так, акаунт Фокстрот у TikTok став популярнішим за усіх основних конкурентів. Ми регулярно випускаємо контент, наші ролики стають вірусними, наприклад, ролик по акції «Повний Ціногриз» став мемом і викликав справжній ажіотаж по зйомках пародійних роликів.

Заміри ефективності в SMM

У Facebook є рекламний кабінет, через який запускається реклама у Facebook та в Instagram. Тут можна визначати, з якою метою проводиться реклама: для підвищення охоплень, збільшення кількості продажів, на ефективну конверсію.

Ефективність контенту заміряємо за кількісними (приріст підписників, охоплення), залученість (лайки, коментарі) і якісними показниками. До останніх ми відносимо безпосередньо тон оф войс. Тобто, як бренд взаємодіє зі споживачем та що йому цікаво, актуально та своєчасно, та чим ми можемо залучити нових прихильникыв.

Безумовно, при створенні контенту та просуванні інформаційного повідомлення, важливо досягати такого результату, щоб отримувати велике органічне охоплення, не витрачаючи глобальних інвестицій. Тому намагаємося робити контент привабливим і органічним для кожного з каналів соціальних медіа.

Чого досягли за 2 роки

У цілому ж, дії Фокстрот у соцмережах спрямовані на комплексне просування бренду з метою максимально охопити цільову і потенційну аудиторію, але з урахуванням особливостей кожного майданчику.

Обсудить с другими читателями:
Погода