Нато, що таке новорічний період, і коли він починається?
Це літри кави, очі злипаються, і багато роботи. Насправді новорічний період починається задовго до того, як у людей з’являється новорічний настрій: жовтень – для планів, а листопад – для їхньої реалізації. У грудні темп роботи потроюється, і вже працюємо над задачами на січень.
Чому цей період вважають складним?
Кінець року та початок нового складні з декількох причин:
- Річні звіти та планування наступного року.
- Тендери й перегляди стратегій.
- Акції та пропозиції.
- Нові рекламні кампанії.
- Багато вихідних і підготовка до них.
А що таке новорічний період для SMM-спеціаліста?
Це завжди звіти, і не тільки за останній місяць, а й за весь рік. Спеціалісти заздалегідь створюють плани на весь наступний сезон.
Часто до початку Нового року всі прагнуть все встигнути. Підвищена кількість зустрічей, оновлення стратегій, написання додаткових постів та багато іншого. У січні, як ми знаємо, люди працюють мало, а тому потрібно все заготовити наперед, а головне – узгодити з представником бренду. Грудень загалом у вогні проходить не тільки у SMM-фахівців, а й у креативників загалом.
Як до цього періоду готуєшся ти та команда?
Починаємо підготовку завчасно. У нас зараз йдуть зустрічі з клієнтами, бо потрібно розуміти всі плани, завдання та цілі брендів на найближчий рік. Готуємо і передаємо заздалегідь паки контенту клієнтам, щоб встигнути все узгодити.
Намагаємось максимально заздалегідь підготуватися по всіх пунктах, від ідей до написання текстів.
В ідеалі, щойно закінчується підготовка до Чорної п'ятниці, тобто у середині листопада, потрібно одразу ж готуватися до періоду новорічних свят. У цьому році ми з командою так і зробили.
У чому найбільше виникає складнощів?
У реалізації планів. Бо те, що у жовтні виглядає як чіткий план дій, у листопаді-грудні – дуже змінюється через апдейти інформації, новини та несподіванки життя. Особливо це помітно останні декілька років. Також складність в тому, що ніхто не скасовує поточні завдання, але тим часом потрібно готуватися паралельно наперед. Усі одночасно хочуть привітань, акцій та пропозицій, і бажано не так, як у конкурентів, а на це потрібно більше часу. Важливо встигати креативити, займатися аналітикою, та ще й не забувати про буденні задачі.
Які загалом маєш прогнози для своєї команді на ці свята?
Я впевнена, що всі з усім упораються. Ми заздалегідь продумуємо усі деталі. Єдина мета, як у мене, так і в будь-якого іншого керівника відділу, щоб усе пройшло без стресу і з найменшими втратами адекватності. Ми працюємо зі стресостійкістю і намагаємося запланувати все заздалегідь, для власного ж комфорту.
Дай декілька порад для SMM-спеціаліста, який нещодавно працює у сфері
Я дам загальні поради для початківця.Завжди потрібно продумувати свої кроки наперед, це стосується не тільки новорічного періоду, а й у цілому всієї роботи. Ми повинні розуміти, навіщо ми робимо кожну із задач і як надалі будемо це використовувати.
Кожна публікація – цеглина єдиної стіни. Потрібно заздалегідь продумати контент-план, розуміючи, які цілі нестиме кожен прояв бренду у соцмережах.
Якщо ви працюєте з клієнтом, потрібно уточнити всі активності, які плануються у компанії.
У новорічний період завжди лунає багато інформації: телевізор, радіо, борди, соціальні мережі, медіа, блогери тощо. Усі хочуть щось продати й доводять, що саме це тобі потрібно. Подумайте, чим ви можете виділитись, думайте про свою аудиторію, що саме потрібно їй, як вона сприйматиме інформацію.
У грудні потурбуйтесь про контент на січень, бо ж нікому не хочеться працювати чи погоджувати контент у період свят. Продумайте, як комунікуватимете із вашими підписниками у святкові дні. Враховуйте активність ваших клієнтів, їхні інтереси. І завжди задавайте собі питання: “Навіщо?”. Так ви зможете створити контент, пропозицію, рекламу, яка буде корисною і цікавою.
І нехай свята пройдуть без форс мажорів ;)