Як працювати з їстівними «моделями»

Інтерв'ю з креатором NGN.agency Крістіною Марченко

Коментарі 7379

Хто такий креатор в агенції, і які його основні завдання?

Креатор відповідає за весь цикл створення візуального контенту – від ідеї та референсу до готової картинки. Візуальним контентом може бути фото, відео, стопмоушн або сінемаграф. Найчастіше нас називають фотографами. Але оскільки ми виходимо за рамки фотоконтенту, ми самі себе називаємо контент-креаторами.


Які фотографії тобі легше за все робити? 

Фуд-фотографія та food minimalism. По-перше, їжа – це зрозуміла тема для всіх. Саме гнучкість та простота цього об'єкта зйомки дає мені багато свободи у реалізації своїх ідей.

По-друге, мене захоплює процес підготовки їжі до зйомки – фуд-стайлінг.

Наприклад, у напрямку food minimalism основний фокус уваги – на страві, тому вона має виглядати досконало й максимально апетитно. Тут якраз і йдуть у хід всі секрети фуд-стилістів.

По-третє, це дуже затребуваний напрямок у комерційному плані. Більшість людей навіть не помічають, як часто за день вони бачать фотографії їжі: у меню закладів, на пакуваннях звичних продуктів та на зовнішній рекламі – про інстаграм я взагалі мовчу :). І, тим паче, мало хто ловить себе на думці, що стає «жертвою» цього маркетингового прийому і робить імпульсні покупки в супермаркеті просто через соковиту фотографію на упаковці.

При цьому у фуд-фотографії багато нюансів та підводного каміння, але від цього робочий процес тільки цікавіший! Крім того, красиві фуд-фото найчастіше викликають певні емоції у глядача – особливо приємно, коли твої фотографії провокують відчуття голоду :)

Яке твоє ставлення до stop motion?

Хороше, як і до будь-якого іншого формату створення візуального контенту. Стопмоушн є чимось середнім між фото та відео, що може вигідно показати певний продукт. Так, можна зробити соковите фото тосту з яйцем пашот. Але за допомогою стопмоушн, можна показати процес витікання жовтка, що виглядатиме більш апетитно й «залипаюче»!

З мінусів такого формату:

  • під час зйомки потрібна велика зосередженість та точність у пересуванні об'єктів правильною траєкторією
  • досить тривалий процес постобробки великої кількості кадрів анімації
  • якщо йдеться про фуд-стопмоушн, варто пам'ятати, що не всі продукти можуть довго залишатися «у формі», адже зйомка в такому форматі займає значно більше часу, ніж статика

Скільки часу ти витрачаєш на обробку фото? 

Від 15 хвилин до кількох годин. Все залежить від поставлених завдань та вихідних даних – іноді ретуш пакування продукту може займати 80% всього процесу постобробки. Але якщо, наприклад, страва від самого початку виглядає круто, обробка не займатиме багато часу. Ось ще одна причина, через яку я люблю фудстайлінг :)

Хто такий фуд-стиліст?

В «ідеальному» світі фуд-стиліст займається виключно сервіруванням та підготовкою їжі до зйомки. У реальному ж світі таке можливе лише у великих продакшн-командах, де є фуд-фотограф, бренд-шеф, фуд-стиліст, сет-дизайнер та продюсер знімального процесу. Якщо ми говоримо про стандартну практику в агентствах, роль фуд-стиліста виконує безпосередньо контент-креатор.

Фуд-стиліст відповідає за зовнішній вигляд їжі протягом усього зйомочного процесу, який може тривати декілька годин. Щоб підтримувати «товарний вигляд» страви так довго, використовуються спеціальні лайфхаки, а іноді під виглядом справжньої їжі можуть бути муляжі або неїстівні предмети. Наприклад, клей ПВА замість йогурту, картопляне пюре замість морозива та крем для взуття для створення «рум'яної скоринки». Чи здогадалися б ви, що крем на цих кексах – це звичайна піна для гоління? :)

Йдеться не лише про складні страви та ресторанні подачі для меню закладів харчування. Фуд-стилісти працюють з кавою, алкогольними та безалкогольними напоями, свіжими овочами та фруктами, випічкою, шоколадом, сирами тощо. Зовнішній вигляд всіх їстівних об'єктів у кадрі – безпосередня відповідальність фуд-стиліста. Крім того, фуд-стилісти часто беруть участь у створенні фото для пакувань, оформленні меню закладів та стилізують страви для кулінарних книг. 

Також фуд-стиліст відповідає за комплексну підготовку їжі та реквізиту для зйомки: складання списку всіх необхідних інгредієнтів, закупівлю продуктів, підбір реквізиту (посуд, столові прибори, серветки, фони тощо), підготовку напівфабрикатів і навіть приготування готових страв. 

Фуд-стиліст бере безпосередню участь у розробці концепції фуд-зйомки: від підбору рецептів до вибору кольорової гами посуду. Також важливо через фотографію показати реальний сценарій споживання їжі, а не просто створити гарну картинку. Тому професійний фуд-стиліст не тільки вміє вигідно показати їжу в кадрі, але й добре розуміється на поєднаннях продуктів. Наприклад, нам потрібно доповнити вишукану страву у кадрі келихом вина. У такому разі у гармонії має бути не лише композиція, а й поєднання смаків. Вино з яким рівнем кислотності подають до страв з білої риби? Чи поєднуватиметься сухе біле вино з вершковим соусом? За таким же принципом фуд-стиліст об'єднує всі елементи страви та їстівний реквізит між собою. Повинна бути не тільки краса, але й логіка. Тому знання, необхідні для цього, дуже цінні. Такі фуд-стилісти справді на вагу золота, а їхні послуги дуже дорогі.

У чому специфіка праці з їжею? Які плюси та мінуси? 

  1. Перш за все, варто пам’ятати, що їжа швидко втрачає свіжий вигляд і «завітрюється» – особливо при використанні джерел штучного світла. Найбільше за таких умов страждають свіжа зелень, напої з льодом, морозиво, овочі, фрукти і соуси. Тому працювати з їжею необхідно швидко й обережно.
  2. Зазвичай для досягнення гарного результату не можна просто замовити готову страву у сервісі доставки: її необхідно готувати самостійно. Це займає додатковий час та сили. Але у цьому я бачу і плюси – наприклад, вивчення нових рецептів та нові знання у кулінарії. 
  3. Іноді пошуки реквізиту можуть займати досить багато часу. Я можу провести непристойно багато часу в супермаркеті в пошуках перцю «саме тієї» форми :)
  4. У сфері фуд-стайлінгу необхідно постійно тримати руку на пульсі трендів. Саме тому я слідкую за загальними тенденціями у кулінарії. Це стосується всього: від сучасних рецептів та презентацій страв до глобальних змін у харчових звичках людей. 
  5. В цілому, їжа для мене – це не лише про комерцію, але й про мистецтво та форму культурної ідентифікації. Тому мені цікаво досліджувати їжу як культуру. 
  6. З плюсів, звичайно ж, естетична насолода :) 

Скільки років ти займаєшся фудстайлінгом? З ким уже встигла попрацювати? 

Я займаюся фуд-стайлінгом півроку, і паралельно займаюся самонавчанням у цій сфері. Фуд-стайлінг – це ціла наука, і мені необхідно ще дуже багато чого вивчити та відпрацювати на практиці. Свої навички фуд-стайлінгу я використовувала для таких брендів, як «Фора», «Верес», Turbo, Jacobs, Carte Noire.

Якими якостями повинен володіти фуд-стиліст? 

Надивленість та почуття прекрасного. Якісний фуд-стайлінг, без перебільшень, – справжнє мистецтво. Потрібно побачити навіть у звичайній і, здавалося б, непривабливій страві красиву фінальну подачу. Перед вами дві ідентичні страви – різниця лише у презентації страви та композиції. Ось і наочний приклад сили фуд-стайлінгу :)

  • Акуратність та вміння працювати з дрібними деталями, оскільки робота з їжею досить делікатна.
  • Безперечно, фуд-стиліст мусить мати знання у галузі кулінарії та вміти готувати. 
  • Готовність до кропіткої та тривалої підготовки до виїзних зйомок.
  • Знання фотографії та композиції. Не дивлячись на те, що іноді безпосередньо фото робить фуд-фотограф, фуд-стиліст має розуміти, як страва виглядає у кадрі максимально вигідно. 
  • Оскільки фуд-стилісти часто працюють у парі з фуд-фотографом, важливою навичкою буде вміння працювати в команді та йти на компроміси.
  • Креативність та винахідливість – моє улюблене :) Іноді потрібно вмикати фантазію на максимум, аби вигадати лайфхак для стилізування страви. Так, наприклад, для цього стопмоушн мені необхідно було приготувати заморожену каву. Було літо, a зйомка відбувалась у студії, тому реальний кавовий лід я використовувати не могла. Тоді мені на думку спала ідея про «желейний лід». Я приготувала каву, додала желатин, залила у форми для льоду й залишила на ніч застигати. У результаті я отримала кавовий «лід», якому були не страшні ані спека, ані транспортування.

Де ти шукаєш натхнення? 

Найчастіше – на таких платформах, як Pinterest та Behance. Також я стежу в Instagram за європейськими та американськими фуд-фотографами, стилістами та шеф-кухарями. Мене надихає і сама їжа – гарбуз незвичайної форми, або ж цікава подача страв у закладі може мене надихнути не гірше, ніж гарне фото в Instagram. Також у мене досить добре працює уява, тому, побачивши цікавий рецепт, я можу чітко уявити, як можна максимально вигідно показати готову страву в кадрі. Навіть у TikTok можна знайти корисну інформацію про фуд-стайлінг у форматі відео, головне – знати, де і як шукати :)

Дай декілька порад та лайфхаків для початківця фуд-стиліста та креатора. 

  1. Слідкуйте за завантаженістю у тарілці та композиції. Деякі страви самодостатні й вимагають буквально кількох невеликих штрихів та мінімалістичного реквізиту.
  2. Звертайте увагу на співвідношення «головного героя» та додаткового реквізиту в кадрі. У фуд-фотографії основний акцент має залишатися на їжі. Завдання реквізиту – підкреслити усі переваги страви й не перетягнути на себе увагу з основного об’єкта композиції.
  3. Як я вже казала, страви швидко втрачають гарний зовнішній вигляд. Саме тому раджу спочатку виставити світло і створити композицію з порожньою тарілкою, без готової страви. 
  4. Ретельно обирайте «головних героїв» вашої композиції. Спробуйте шукати продукти не лише у супермаркетах, але й на міських ринках – саме там ви зможете знайти найестетичні овочі, фрукти, м’ясо та випічку.
  5. Реквізит має відповідати загальному стилю, тому підбирайте його ретельно. Наприклад, глиняний посуд з візерунками не відповідає стилю food minimalism, проте чудово доповнить кадр у стилі рустик.
  6. Чистота та охайність страви та реквізиту – запорука гарного віжуалу. Завжди тримайте під рукою серветки та ватні палички.
  7. Якщо необхідно відзняти салат, пам'ятайте, що необхідно продемонструвати у кадрі всі складові страви. Тому починайте викладати салат у тарілку, починаючи з великих елементів, і поступово додавайте основну частину страви. Потім додайте декілька шматочків основних інгредієнтів та дрібний декор (спеції, насіння, мікрозелень тощо).
  8. Для надання фактури крем-супам додайте на поверхню страви свіжу зелень, насіння, горіхи, спеції або вершки. 
  9. Щоб бургер виглядав об'ємним, покладіть між шарами невеликі шматочки картону, а сам бургер зафіксуйте шпажкою, щоб він не розпався.
  10. ЯкорьІ наостанок – мій улюблений та найпростіший лайфхак. Змащуйте готову страву невеликою кількістю оливкової олії (м'ясо, риба) або водою (овочі, фрукти, зелень). Це легко зробити за допомогою пензлика чи піпетки, і страва одразу набуде блиску та свіжості!
Обговорити з іншими читачами:
Погода