У першій частині ВРК розповідали про проєкти, спрямовані безпосередньо на допомогу ЗСУ. До другої частини увійшли різні соціальні проєкти, які підтримують чи ініціюють члени ВРК. Це ініціативи, про які варто знати та пишатися ними.
До другої частини огляду увійшли ініціативи 12 рекламних компаній: Gres Todorchuk, Postmen, Tabasco, Adsapience, Brain Tank, Inweb, Linnikov, Bickerstaff.832, BBDO Ukraine, dentsu Ukraine, RAZOM Group, Sasquatch Digital та трьох рекламодавців – ПУМБ, Епіцентр, Parimatch.
ЧАСТИНА 2. ІНІЦІАТИВИ, ЯКИМИ ПИШАЄМОСЬ
- Gres Todorchuk: фандрейзингова платформа United24 та «Потяг до перемоги»
Фандрейзингову платформу UNITED24 запустили на початку травня 2022 року за ініціативою Президента України Володимира Зеленського. Ідея платформи - об’єднати світ довкола допомоги Україні. Щоб захищати, рятувати життя та відбудовувати.
Координаторкою платформи UNITED24 є Ярослава Гресь, партнерка агенції Gres Todorchuk та громадська діячка. Команда Gres Todorchuk реалізовує проєкти на підтримку України та українського бізнесу. Головний з яких, звісно, фандрейзингова платформа UNITED24, якій вдалося залучити до взаємодії і допомоги Україні найбільші міжнародні бренди та безліч світових зірок. Серед залучених UNITED24: голлівудський актор Лієв Шрайбер, футболіст і тренер Андрій Шевченко, тенісистка Еліна Світоліна, музичний гурт Imagine Dragons, креативний директор бренду Balenciaga Демна Гвасалія та багато інших.
Недавнє інтерв’ю Ярослави Гресь про платформу United24 і бренд України дивіться тут.
Платформу UNITED24 підтримують багато агенцій та компаній, які є членами ВРК. . Кожен може допомогти країні через UNITED24 одним кліком з будь-якої точки світу.
«Потяг до перемоги» — спільна ініціатива комунікаційної агенції Gres Todorchuk, «Укрзалізниці» та сучасних українських митців під кураторством Каті Тейлор.
Це 7 вагонів, розписаних українськими митцями. Кожен вагон присвячений тимчасово окупованій території України та подвигам людей, які чинять опір російським військам. Історії про це можна прочитати на сайті проєкту, відсканувавши QR-код на вагонах.
23 серпня «Потяг до перемоги» вирушив у перший рейс із Києва і курсує всією Україною, а 5 листопада – став першим рейсом за 24 роки, який вирушив за маршрутом Київ-Кишинів (Молдова).
За півроку ініціативи про «Потяг до перемоги» та українську незламність розповіли The New York Times, Washington Post, CNN, Reuters, BBC, DW та інші міжнародні та українські видання. На його фоні давав інтерв’ю державний секретар США Ентоні Блінкен, а маленька копія вагона, присвяченого Запорізькому регіону та героям Енергодара, була презентована Президенту Польщі Анджею Дуді.
19 листопада «Потяг до перемоги» став першим потягом із початку повномасштабного вторгнення, який прибув до звільненого від росіян Херсона. Це відбулось в рамках ініціативи «Квитки до перемоги», який став продовженням ініціативи. «Квитки до перемоги» дозволяють українцям придбати благодійні квитки на перші потяги до звільнених від окупації міст – Херсона (рейси вже відбулись), а також на майбутні перші рейси до Маріуполя, Сімферополя, Донецька, Луганська та Севастополя. 100% вартості квитків будуть передані через фандрейзингову платформу UNITED24 на закупівлю last mile маршруток, які сполучають деокуповані міста та села із найближчими залізничними вузлами.
- Tabasco: підтримка об’єднання «Добробат» та конкурсу Re:Create Ukraine
Для підтримки нашої країни Tabasco виступив партнером двох проєктів по відбудові нашої країни:
«Добробат» – добровольчий будівельний батальйон – є одним з найбільших волонтерських об’єднань країни. 13000 учасників проектів Добробат вже розібрали 254 завали та зробили 515 ремонтів. Нагально відновлено понад 50 об’єктів соцінфраструктури: школи, садочки, лікарні. Відремонтовано 160 покрівель.
Допомогу Добробат отримали 1650 сімей.
Свого часу, у звільненій від окупантів Бородянці рятувальникам потрібна була допомога із розбором завалів. Тоді й створився Добробат у якості групи волонтерів, яка може мобільно приєднатися до вирішення проблеми. Держава менш мобільна, ніж люди, тому Добробат – це про людей, що допомагають людям.
Від першого дня запуску проєкту отримали понад 40 тисяч заявок на долучення до лав «Добробату». Долучитись можна заповнивши форму на сайті проєкту.
Re:Create Ukraine – це творчий конкурс, за ініціативи ADC клубу, членами якого є співробітники агенції, спрямований на розробку дизайну архітектурних будівель для реконструкції, оскільки оригінальні будівлі цих об'єктів було зруйновано під час війни. В рамках проєкту вже отримано 115 концепцій відбудови зі всього світу.
Долучитись до конкурсу можна, подавши свій дизайн проєкт.
- Linnikov Agency: редизайн для Групи активної реабілітації
Агенція зараз працює над редизайном для громадської організації Група активної реабілітації. На даний час дизайн ще старий.
Група активної реабілітації займається допомогою людям з травмою спинного мозку (ТСМ) та релокацією людей з інвалідністю за кордон. Серед проєктів групи: Табори активної реабілітації (двотижневі офлайн заходи з унікальною методикою реабілітації для людей, які нещодавно отримали травми спинного мозку) та Програма Перший контакт (стала програма, яка передбачає виявлення людей, які тільки-но травмувались та знаходяться в лікарні або реабілітаційному закладі. Іструктори програми надають їм всебічну інформаційну підтримку, мотивують та заохочують до занять фізичними вправами та активного способу життя).
Детальніше про роботу організації можно дізнатися на сайті або у соцмережах Facebook та Instagram.
Група активної реабілітації потребує підтримки рекламної індустрії, а саме створення спільних рекламних кампаній щодо профілактики побутового травматизму, які призводять до травм спинного мозку; розробки мотиваційного контенту про можливості якісного життя попри наявні фізичні порушення через особисті історії, короткі відео тощо; втілення спільних фандрейзингових кампанії для реалізації програм, спрямованих на підвищення якості життя людей після травм спинного мозку.
- Brain Tank: оновлення інформаційних каналів Першого Добровольчого Мобільного Шпиталю
Агенція допомагає з комунікацією, контент-стратегією та візуальним оновленням інформаційних каналів ПДМШ.
ПДМШ ім. Миколи Пирогова є найбільшим неурядовим проектом із залучення цивільних медиків до надання медичної допомоги в зоні проведення операції Об’єднаних сил (раніше –”антитерористичної операції”) в окремих районах Донецької та Луганської областей.
Зараз відбувається процес оновлення, незабаром вже будуть результати.
Проєкту ПДМШ ім. Миколи Пирогова завжди можна допомагати донатами та підтримувати інформаційно.
- Bickerstaff.578: cайт «All around the (russian) world», Партизанська війна у Viber, ролики «Invest In Peace, Bro», «Азовсталь. Символ незламності», донати в United 24
З початку війни агенція Bickerstaff.578 стала активним борцем інформаційного фронту. Було реалізовано серію проєктів, спрямованих на підтримку українців, збір донатів та боротьбу з російською дезінформацією.
Агенція допомагала матеріально (перерахувала 222 тис. грн. в United 24), допомогла нашій державі з просуванням ключових ініціатив (ролики «Invest In Peace, Bro» та «Азовсталь. Символ незламності»), запустила власні проєкти «Easter Gifs Attack» та «All around the (russian) world».
Детальніше про проєкти агенції читайте у статті «Креативна допомога для перемоги: досвід Bickerstaff.578».
- Postmen: проєкти «Ban Russia», «Бережіть себе», «Загартованість – це наше»
Агенція Postmen також є активним участником інформаційного фронту. Крім вже згаданого у частині 1 проекту «Закохані в ЗСУ», агенція Postmen з перших днів війни розпочала проєкт Ban Russia, у рамках якого вирішила підштовхнути світові корпорації до виходу з росії та бойкоту країні-агресора. З початку війни були розроблені креативи для більш як 250 компаній. Креативи публікуються на сторінках Postmen, а також поширюються у тематичних пабліках для їхнього подальшого розповсюдження. Детальніше про проєкт дивіться у кейсі.
Була розроблена кампанія для підтримки українців «Бережіть себе» для компанії «Дарниці», а також створена та втілена ідея фотопроєкту «Загартованість – це наше», мета якого показати, що всі українці виборюють перемогу на фронті та у тилу. До проєкту було обрано не акторів, а справжніх людей в професії, які продовжують виконувати свою роботу, попри всі складнощі.
- dentsu Ukraine: інформаційні кампанія «Важко, але варто», друга хвиля глобальної кампанії Bravery та програма психологічної підтримки Nadiya
Комунікаційна група dentsu Ukraine продовжує допомагати Україні у тому напрямку, де її компетенції найсильніші – це комунікаційні кампанії та діджитал рішення.
dentsu Ukraine запустила другу хвилю глобальної кампанії Bravery to be Ukraine, яка об’єднала більш, ніж 80 міст у 15 країнах: Румунії, Литві, Швеції, Нідерландах, Латвії, Болгарії, Естонії, Польщі, Великобританії, Швейцарії, Канаді, Іспанії, Італії, Ірландії та Україні. Друга хвиля кампанії була розміщена на близько 1500 медіа носіях OOH та DOOH з комерційною вартістю понад 1,5 млн доларів. Bravery to be Ukraine – це проєкт Міністерства цифрової трансформації України, ідея розроблена креативною агенцією Banda та втілена з широким розмахом за кордоном завдяки медійним агенціям Carat Ukraine та Posterscope Ukraine. Перша хвиля стартувала наприкінці весни 2022. Все розміщення кампанії за кордоном як навесні, так і зараз, мережею dentsu було надано безкоштовно.
«Важко, але варто» – мотиваційна інфокампанія, покликана підняти дух українців у війні, яка триває вже майже рік. Це спільна ініціатива dentsu Ukraine, Міністерства оборони України та Mich agency. Мультиканальна кампанія «Важко, але варто» стартувала в середині листопада з розміщення на диджитал платформах, в ефірі радіостанцій, в OOH каналі, а з 24 грудня – у телеефірі. Ключове повідомлення Міністерства оборони – просте і потужне, з різною формою, але єдиною суттю: як би не було важко, продовжувати боротьбу варто. Йдеться не тільки про боротьбу на полі бою, але й про щоденні важливі вибори українців, які тримають ментальний стрій і є частиною загальнонаціональної стійкості.
Nadiya – мобільний додаток, доступний англійською та українською мовами, який допомагає українській малечі і її батькам справитися з травмами війни. Проєкт розроблено dentsu EMEA разом із британською благодійною організацією з охорони психічного здоров’я Apart of Me. Застосунок створений для дітей віком 5-11 років, містить гейміфіковані науково підтверджені терапевтичні вправи та інструменти.
- Inweb: допомога НКО з Google Ad Grants
Inweb Nonprofit – команда соціально налаштованих людей, які підвищують вплив некомерційних та соціальних організацій, використовуючи технології та свій досвід, тим самим допомагаючи робити більше того, що дійсно важливо.
У Inweb виявили, що 95% некомерційних та соціально-спрямованих організацій або не чули про програму Google Ad Grants, або не користуються нею. А це означає, що тисячі НКО упускають мільйони з бюджету на безкоштовну онлайн-рекламу. Та Inweb змінює це.
Команда Inweb Nonprofit працює з Google Ad Grants вже третій рік. За цей час вони провели близько 100 консультацій та допомогли 60 некомерційним організаціям України в отриманні та супроводі гранту від Google. Окрім цього, спеціалісти агенції провели більше двадцяти вебінарів для некомерційних організацій і планують нові: прагнуть розповідати не тільки про Google Ad Grants, а і про інші аспекти маркетингу для НКО – покращення контенту на сайті, SMM, роботу зі ЗМІ.
До кейсів Inweb Nonprofit, входять такі проєкти як: «Моє місто» – акселератор громадських проєктів №1 в Україні; «Gwara Media» – незалежне онлайн видання про соціальні зміни в Харкові та Україні; БФ «Добрий Самарянин» – фонд, місією якого є розвиток волонтерства, допомога ветеранам, створення культурно-просвітницьких проєктів.
Детальніше про Google Ad Grants на блозі Inweb.
- Sasquatch Digital: «Cкажи правду» для Міністерства юстиції України
«Скажи правду» – це платформа для ефективного збирання та обробки інформації про порушення прав людини російською федерацією, створена Міністерством юстиції у партнерстві з Офісом Президента України. Дані збирають за стандартами, які дозволять згодом сформувати звинувачення та захистити Україну в міжнародних інстанціях. Надіслати інформацію про злочин, заповнивши просту заявку, може кожен, хто навіть мінімально постраждав від російської агресії або став її свідком.
Проєкт завершено, агенція має дуже хороші показники та вдячні листи від міністерства.
- BBDO Ukraine: проєкти для бізнесів та про бізнеси #UNDERSIRENS та #WARCODE
#UNDERSIRENS – проєкт, який переніс звуки повітряних сирен за межі України, щоб нагадати про агресію держави-терориста та підвищити обізнаність про сміливих українців, які продовжують створювати в умовах руйнації.
За технічної підтримки ADVIN Ukraine, на бірках модних українських брендів з'явилися звукові доріжки, які оживають у доповненій реальності та перетворюються на сигнал повітряної тривоги. Щоб Європа та світ пізнали реалії, в яких доводиться працювати українським дизайнерам. Проєкт підтримали вже понад 20 відомих fashion-брендів.
Щоб долучитись до проєкту пишіть на пошту: [email protected] Агенція розкаже деталі та надасть всі необхідні матеріали.
#WARCODE – проєкт про бізнеси в умовах війни та незламних людей. Кожен охочий бренд зможе поділитися історією своєї битви за щасливу та незалежну Україну в унікальному варкоді, який створить агентство.
Якщо ви український бренд, який продовжує працювати в умовах війни, пишіть агенції в месенджер чи на пошту: [email protected] та розкажіть історію своєї боротьби. BBDO Ukraine відтворить вашу історію в унікальному варкоді, яким ви зможете маркувати товар.
- RAZOM Group: сумісний проєкт The world for Ukraine
The world for Ukraine є сумісним проєктом IAB Ukraine, RAZOM Group, OMD Optimum Media Group, MGID, Isobar Ukraine, dentsu, Iprospect, Admixer Advertising, Uamobile.
Це краудсорсингова інформаційна платформа, яка має на меті надавати актуальну та верифіковану інформацію західним партнерам про локальні фонди та ініціативи українського рекламного ринку. Вся комунікація зосереджена на світовій рекламній спільноті.
- ПУМБ: «Ми однієї крові»
«Ми однієї крові» – це масштабний партнерський проєкт банку, логістичної компанії, 6 українських виробників, 5 ілюстраторів, 2 громадських організацій. Половину вартості кожного замовлення патріотичного українського мерчу ПУМБ перерахує громадським організаціям ДонорUA та «Агенти крові». Проєкт було розроблено та реалізовано у співпраці з агенцією Adsapience.
Зібрані кошти спрямовуються на забезпечення потреб у донорській крові, доставку компонентів крові до гарячих точок та закупівлю засобів тактичної медицини для українських воїнів.
За шість місяців ініціатива «Ми однієї крові» зібрала 2 500 000 гривень. Кошти пішли на закупівлю 350 кровоспинних турнікетів, 253 оклюзійних наліпок, 240 кровоспинних бинтів, 210 компресійних бандажів, 2 низькотемпературних морозильники для зберігання плазми крові та 31 доставку компонентів крові в гарячі точки, кожна така доставка — тисячі врятованих життів. 558 українців стали донорами, а це надія на одужання для понад 1600 людей. У проєкті взяли участь 5 600 українців, про проєкт дізналися понад 10 мільйонів людей.
- Епіцентр: благодійна ініціатива «Рятуємо життя»
«Рятуємо життя» – благодійна ініціатива, в ході якої Епіцентр зобов'язався передати 55 реанімобілів та бронешвидких на порятунок військових та цивільних людей.
В межах благодійної кампанії Епіцентр першим з українських брендів підтримав ініціативу Першої леді країни Олени Зеленської по збору коштів на автомобілі швидкої допомоги та перерахував 37 млн грн. через платформу UNITED24 на рахунок Міністерства охорони здоровʼя, яке закупило машини швидкої допомоги класу С. Загалом в межах ініціативи компанія профінансувала та передала медикам країни 50 реанімобілів на загальну суму 133.5 млн грн.
Доєднатись до ініціативи може кожен покупець, придбавши товари в Епіцентрі, а також партнери, задонативши будь-яку суму на спеціальний рахунок.
- Parimatch Ukraine: партнерство з UNITED24
Parimatch Ukraine є одним з офіційних партнерів національної фандрейзингової платформи UNITED24.
У 2022 році компанія вже перерахувала 74 мільйони гривень на різні проєкти платформи, зокрема підтримала збір першої леді Олени Зеленської та UNITED24 на реанімобілі, а також запустила міжнародну кампанію Light up Christmas for Ukrainians, яка стала частиною великого збору UNITED24 на генератори для лікарень, і зібрала понад 500 тис євро.
Допомога країні й надалі у пріоритеті Parimatch Ukraine, тож у 2023 році їх співпраця продовжується.
Кожен може допомогти країні через UNITED24 одним кліком з будь-якої точки світу. Допомогти можна різними способами: коштами, виробництвом чи медійною підтримкою. Разом ми будемо звучати голосніше і будемо ефективнішими у допомозі Україні!
ВРК дякує всім учасникам рекламно-комунікаційного ринку за щоденну працю та безцінний вклад у боротьбу для нашої перемоги!
Слава Україні!