Які роботи перемогли на КМФР 2022: добірка золотих переможців

Підтримка України, гендерні питання, ксенофобія, цифрове забруднення, допомога постраждалим виноробам та інше – ось що турбує сьогодні соціально відповідальне суспільство.

Незважаючи на умови війни, на найбільшому рекламному фестиваль України – Київському Міжнародному Фестивалі Реклами – було розглянуто понад 800 соціально-відповідальних кампанії з 31 країн світу. 

Пропонуємо вашій увазі добірку робот, що удостоїлися найвищих нагород у такі буремні для всього цивілізованого світу часи.

Нагадаємо, що КМФР цього року пройшов у скороченому форматі. До фестивалю подавались лише роботи блоку Positive Change, де нагороджують проекти за креативність суспільно-значущих комунікацій. Роботи подавались до 3 конкурсів:

  • Positive Change – Commercial
  • Positive Change – Non-Profit
  • Positive Change – #StandWithUkraine

Тож пропонуємо вашій увазі добірку робіт, що отримали Grand Prix, Best of contest та золоті нагороди.

THE MOST IMPORTANT CALL від Not Perfect Vilnius / Литва

 video

Нагороди:

  • GRAND PRIX 
  • BEST OF CONTEST конкурсу POSITIVE CHANGE – #StandWithUkraine
  • GOLD в категорії PR CAMPAIGNS конкурсу POSITIVE CHANGE – #StandWithUkraine

Всього за 4 тижні Call Russia став одним із найбільших та найвпливовіших громадських рухів проти війни. З дуже малим бюджетом і без попередньої платформи чи інфраструктури, проект об’єднав волонтерів з усього світу, щоб розірвати інформаційні блокади Путіна, щоб сказати мільйонам росіян правду та дати їм можливість протистояти війні.

Проєкт Call Russia визнали зразком протидії дезінформації. Його успіх був визнаний Європейською Радою та представниками різних урядів і неурядових організацій, які консультувалися з Call Russia щодо протидії дезінформації та впровадження аналогічних принципів комунікації у власній роботі.

WHEN HARRY MET SANTA від POL/ Норвеґія

 video

Нагороди: 

  • BEST OF CONTEST конкурсу POSITIVE CHANGE – COMMERCIAL
  • GOLD в категорії PR CAMPAIGNS конкурсу POSITIVE CHANGE – COMMERCIAL

Норвезька поштова служба зв’язує людей протягом 375 років і продовжуватиме це робити незалежно від орієнтації чи гендерної ідентичності.

4-хвилинний короткометражний  рекламний фільм розповідає про те, як Posten зробив можливим кохання, водночас з відзначенням річниці у 2022 році, коли в Норвегії виповнилося 50 років відтоді, як у країні стало законно любити, кого хочеш.

Цьогорічна різдвяна кампанія від Posten під назвою «Коли Гаррі зустрів Санта-Клауса», за підрахунками Google, охопила понад 1,2 мільярда людей у ​​150 країнах світу. Різдвяну рекламу переглянули понад 2,5 мільйони разів на YouTube,  вона стала вірусною в усіх соціальних мережах на всіх континентах і привернула увагу десятків тисяч ЗМІ по всьому світу.

#FLUTWEIN від Seven.One AdFactory / Creative House / Німеччина

Нагороди:

  • BEST OF CONTEST конкурсу POSITIVE CHANGE – NON-PROFIT
  • GOLD в категорії INTEGRATED CAMPAIGNS конкурсу POSITIVE CHANGE –NON-PROFIT
  • GOLD в категорії PR CAMPAIGNS конкурсу POSITIVE CHANGE –NON-PROFIT

Через катастрофічні повені влітку 2021 року Долина Ар пережив «живе пекло». Понад 46 виноробних господарств області втратили свої потужності, підвали, винні бочки, техніку та гектари виноградників. Незважаючи на втрату виноробів, близько 200 000 пляшок вина, забруднених мулом і брудом, пережили катастрофу. Здавалося, що пляшки неможливо продати. Ми створили спеціальну колекцію вин з нуля, назвавши їх «Flood Wines». Оскільки вони були покриті оригінальною грязюкою, ми назвали їх «аутентично брудними» і почали продавати їх на платформі для краудфандингу, присвяченій відбудові виноробного регіону.

Кампанія мала величезний вплив на підвищення обізнаності про повені в регіоні, а також сприяла солідарності та принесла допомогу не лише виноградарям, а й усій долині Ар.

За 3 місяці кампанії ми зафіксвали «Flood Wine» як унікальний бренд. Близько 50 000 людей купили наші 200 000 індивідуальних пляшок із грязевим покриттям, які вижили після повені. Ми отримали понад 1 мільярд медіа-показів, вартість вина зросла на 4500%, і вдалося зібрати понад 4,4 мільйона євро – це робить «Flood Wine» найуспішнішою краудфандинговою кампанією Німеччини.

MOTHERLAND PRIDE від Saatchi & Saatchi Ukraine / Україна

 video

Нагороди:

  • GOLD  в категорії OUT OF HOME ADVERTISING конкурсу POSITIVE CHANGE – COMMERCIAL
  • GOLD в категорії PR CAMPAIGNS конкурсу POSITIVE CHANGE – NON-PROFIT
  • GOLD в категорії LOCAL SOLUTION конкурсу POSITIVE CHANGE – NON-PROFIT

Найвищу європейську статую, культовий монумент Батьківщини, було трансформовано за допомогою дронів, прикріпивши величезний райдужний прапор до його меча в режимі реального часу. Символіка статуї була трансформована – від захисту радянських цінностей до захисту прав людини та підвищення обізнаності про гендерну рівність.

RUSSIA FOR SALE від Leavingstone/ Грузія

 video

Нагороди:

  • GOLD в категорії DIGITAL & MOBILE ADVERTISING конкурсу POSITIVE CHANGE – #StandWithUkraine
  • GOLD в категорії SUSTAINED SOLUTION конкурсу POSITIVE CHANGE – #StandWithUkraine

2022 рік розпочався досить добре: світ оговтався від пандемії, і всі охоче обговорювали тенденції та можливості NFT. На жаль, у лютому розпочалась російська жорстока агресія, яка спричинила хаос і масові страждання в Україні. Відразу ж у Міністерстві цифрової трансформації України повідомили, що офіційні криптогаманці відкриті для збору пожертв. Ми знали, що ентузіастів криптовалют і NFT більше привабить платформа для пожертв, яка зробить цей процес цікавим. Тож у відповідь на російську імперіалістичну агресію проти України ми вирішили продавати російську територію по частинах і всі зібрані кошти віддати на підтримку України. Путін відомий тим, що захоплює землі інших країн, тож давайте дамо йому смак його власних ліків.

На онлайн-платформі Russiaforsale.org пропонується користувачам вибрати і претендувати на регіон Росії у формі NFT. Кожен предмет унікальний і має назву, місцевість та справжній герб. На даний момент пропозиція складається з малих (0,05 ETH), середніх (0,18 ETH), великих (0,85 ETH), дуже великих земель (1,68 ETH) та великих міст. 100% виручених коштів перераховуються до Міністерства цифрової трансформації України. Кожна транзакція виконується прозоро, а запис відкрито доступний.

Кампанія висвітлювалася на телеканалах, з’явилася в 134 статтях (включаючи Bitcom.com, Cryptosaurus.tech, coinscreed.com, cryptometanftnews.com, nftevening.com, indy100.com і bandt.com), охопивши близько 2 600 000 людей, зацікавлених у NFT і викликав дискусію в соціальних мережах, маючи медіа-бюджет у нуль доларів. Заступник міністра цифрової трансформації України Алекс Борняков публічно написав у Твіттері про отримання пожертв від нашого проекту, розповівши про те, як були використані гроші від продажу Москви (5 ETH). Наразі ми зібрали 7,4 ETH, що дорівнює понад 20 тис., і кампанія триває. Завдяки зусиллям тисяч покупців наш проект має потенціал для продовження в довгостроковій перспективі та залучення коштів, необхідних для України.

ALL AROUND THE (RUSSIAN) WORLD від Bickerstaff.734 / Україна

Нагороди:

  • GOLD в категорії INTEGRATED CAMPAIGNS конкурсу POSITIVE CHANGE – #StandWithUkraine
  • GOLD в категорії PR CAMPAIGNS конкурсу POSITIVE CHANGE – #StandWithUkraine

24 лютого Росія вторглася в Україну. Багато брендів засудили цей акт агресії і залишили російський ринок, серед них Airbnb і Booking. Хоча у росіян залишилось бажання поїхати за кордон.

Ми шукали спосіб показати російським громадянам рівень спустошення українських міст внаслідок російського вторгнення.

Для росіян, які шукають «місця для подорожей», ми запустили Airbnb, випуск «Російський світ». Наші рекламні ролики та банери привели росіян на наш ринок оренди з можливістю вибрати квартиру з «видом» на зруйнований центр міста або російську ракету, що стирчить з-під землі. При «бронюванні» квартири отримали пропозицію підписатися на канал з правдою про ВІЙНУ в Україні. Ця кампанія має 15 мільйонів показів.

ROCKIN' MAMAS від VMLYR ITALY/ Італія

Нагорода: GOLD  в категорії FILM конкурсу POSITIVE CHANGE – COMMERCIAL

З 2020 року європейські країни були одними з тих, які зазнали найсерйозніших наслідків від спалаху Covid19, вводячи постійні національні карантини. Через два роки Європа знову намагається стримати швидке поширення інфекцій. Пандемія закрила школи та робочі місця, кинувши сімейне життя в хаос, а обов’язки лягають переважно на матерів. За даними, фактично, з 2020 року жінки вдвічі більше займалися доглядом за дітьми, ніж чоловіки. Спалах пандемії мав дуже серйозні наслідки для жінок, які в основному самостійно справляються з доглядом за дітьми, дистанційним навчанням, дистанційною роботою та домашніми справами. Все в той же час, в одному місці.

PORTUGUESE RECONSTITUTION від FCB Lisbon/ Портуґалія

 video

Нагорода: GOLD в категорії PRINT & PUBLISHING конкурсу POSITIVE CHANGE – COMMERCIAL

На 50-ту річницю Революції гвоздик видавничий дім Penguin Random House запропонувала сині олівці сучасним художникам. Натхнені технікою поезії затемнення, вони могли заново винайти фашистську конституцію в віршах, використовуючи слова, вибрані з історичного документа, та ілюстрації, що охоплюють решту сторінок. Символ репресій перетворився на мистецький маніфест, який прославляє свободу.

Книга привернула увагу ЗМІ, її демонстрували на головному телебаченні, найбільших радіостанціях країни, газетах і подкастах.

Зараз книга є частиною постійної колекції музею Алюбе, який знаходиться в колишній політичній в’язниці. І його використовують у португальських школах, щоб навчати учнів історії революції через мистецтво.

IRL TRASHCAN від BETC/ Франція

 video

Нагорода: GOLD  в категорії DESIGN конкурсу POSITIVE CHANGE – COMMERCIAL

IRL Trashcan — це перший фізичний смітник для електронної пошти, який позбавляється від видалених листів та їх викидів CO2. Унікальне поєднання технологій та дизайну для підвищення обізнаності про невидиму проблему цифрового забруднення, просто зробивши її видимою. Роблячи це, цей об’єкт ставить під сумнів наші щоденні цифрові звички та заохочує нас діяти, щоб зменшити їх вплив.

FIRST AID FOR HUMANITY від VMLY&R/ Польща

 video

Нагорода: GOLD в категорії DIRECT CAMPAIGNS конкурсу POSITIVE CHANGE – COMMERCIAL

Перша допомога людству (First aid for humanity) – це програма, розроблена для фокусу на упередження людей до інших.​

Створений у Польщі, третій за ксенофобією країні у світі, цей тренінг з надання першої допомоги включав 3 реалістичні манекени на основі 3 реальних людей із меншин, дискримінованих через віру, сексуальну орієнтацію або бідність.​

Це почалося як соціальний експеримент, де учасники проходили навчання реанімації на манекенах, а потім зустрічалися з реальними людьми, на яких базувалися ці манекени.​

Програма присутня у школах і працює на формування нового покоління поляків, щоб вони були більш відкритими та неупередженими.

STAYBL від havas Germany/ havas New York/ Німеччина

 video

Нагорода: GOLD в категорії DIGITAL & MOBILE ADVERTISING конкурсу POSITIVE CHANGE – NON-PROFIT

Більше 10 мільйонів людей у ​​всьому світі страждають на хворобу Паркінсона. Але мало хто знає: хвороба Паркінсона вражає не тільки людей похилого віку. Починаючи з 40 років, захворювання може розвинутися практично у кожного. Іншими словами, навіть молоді люди, які все ще хочуть активно брати участь у житті, постраждали.

Найпоширеніший синдром Паркінсона — це неконтрольований тремор. В результаті навіть найпростіші рухи руками стають викликом. Письмо. Читання. Їсти. Пити. Але також використання розумних пристроїв, таких як планшети чи смартфони.

Завдяки безкоштовному додатку для браузера Staybl, який автоматично компенсує будь-який тремтіння, ми полегшуємо доступ до цифрового світу всім, хто страждає на тремор.

GENDERSWAP від BETC/ Франція

 video

Нагорода: GOLD в категорії DIGITAL & MOBILE ADVERTISING конкурсу POSITIVE CHANGE – NON-PROFIT

50% із 3 мільярдів гравців у всьому світі – жінки. Проте вони представляють лише 22% працівників ігрових студій. Наслідок? Представлення жіночих персонажів, яке занадто часто є гіперсексуалізованим і кліше в порівнянні з чоловічими персонажами.

У Women in Games ми хочемо змінити ситуацію, збільшивши кількість жінок у індустрії. Щоб продемонструвати масштаби проблеми, ми зламали ігрові файли десятків популярних відеоігор, щоб поміняти місцями анімацію чоловічих і жіночих персонажів.

Представляємо GenderSwap: чоловічі герої відеоігор, яких ви ніколи не бачили раніше, анімовані, як їхні жінки.

Імена всіх переможців КМФР 2022 можна знайти за посиланням.

sostav.ua