Як розробити візуальну стратегію для SMM проєкту

Інтерв'ю з контент-креатором Софією Шпильовою

Коментарі 2181

Що таке візуальна стратегія й для чого вона потрібна? 

Якщо коротко, то візуальна стратегія це те, як надалі має виглядати візуально ваш бренд у соціальних мережах. Іноді люди недооцінюють важливість візуальної складової сторінки. Що не кажіть, але в більшості випадків люди купують і обирають очима. Ваш візуал — це ваша візитна картка. До прикладу: людина переглядаючи інстаграм, обираючи в який ресторан піти, у 95% випадків обере той, у якого візуал буде естетичніше, гарніше та «смачніше». А моя задача, як візуального стратега зробити так, щоб люди не просто обирали саме ваш бренд, а й мали бажання повертатись на вашу сторінку.


Хто повинен розробляти її? 

Очевидно, що це має робити людина, яка дотична до візуальної складової: контент креатор, візуальний стратег, smm менеджер. Але щодо покладання цієї задачі на smm менеджера в мене змішані почуття. Якщо людина веде проєкт сама, та знається не тільки на написанні текстів, інструментах соціальних мереж, а й має «візуальне відчуття», тоді це мега круто. Але якщо вона знається на перших двох пунктах, але з візуалом в неї не дуже, то я б радила взяти у допомогу контент креатора. Все ж таки, SMM стратегія це одне, а візуальна стратегія — зовсім інше.


У чому полягає специфіка створення такої стратегії?
Пам’ятаєте, я вище згадувала «візуальне відчуття»? Так, от я думаю, що специфіка полягає в тому, що цьому майже неможливо навчитись. Це треба відчувати. Тому ця професія ідеально підходить людям з творчим нахилом. Звісно з кожною новою стратегією, з кожним новим фідом ви будете бачити прогрес, це і є свого роду навчання. Але якщо немає оцього візуального бачення, відчуття як воно має виглядати, то навчитись «бачити» буде досить складно.


Які ключові елементи повинні бути присутні? 

Якщо це сторінка інстаграм, то це візуальний розбір (до/після), визначення єдиного стилю (переважаючі кольори, акцентні кольори, обробка фото, принцип формування стрічки тощо), мудборд, фід на перший місяць роботи.

Як саме ти формуєш мудборд? 

Особисто я накидаю собі багато референсів, які на мою думку підійдуть візуалу, а вже потім формую з них гарну суцільну картинку. Зверніть увагу на естетичність і красу вашого мудборду та фіду, клієнт теж купує та обирає очима.

Чи важливі хайлайтс на цьому етапі?

Не завжди. Хайлайтс це те, що можна доробити вже маючи повну візуальну стратегію. Але якщо з клієнтом обговорено, що має бути пропрацьовано все до дрібниць, то так, звісно мають бути й хайлатс і підложки для сторіз тощо.

Скільки в середньому часу потрібно для створення візуальної стратегії? 

Приблизно від 2х до 3х днів. Над візуальною стратегією треба посидіти. 

Якщо ви працюєте над нею 3 годину і ваше око вже замилилось, встаньте, робіть паузу, випийте каву або чай, дайте відпочити мозку та очам. Повірте, пауза у хвилин 15, дасть вам можливість по іншому подивитись на вашу стратегію та закрити ті моменти, у яких ви можливо були невпевнені.


Щоб ти порадила креаторам, які працюють над подібною стратегію вперше?

Дам поради особисто від себе, спираючись на те, як працюю з поставленою задачею я. 

Після розмови з клієнтом, почувши його побажання я роблю пробний фід — розкладку на 9-12 постів. І вже потім після того, як я наочно бачу як виглядатиме те, що придумала я починаю формувати все інше. Мені так легше.

З кожною новою візуальною стратегією ви самі для себе виробите зручний для вас план її створення. Це не математика — тут немає чіткої формули за якою ви маєте йти ;). 

Не забувайте, що ви працюєте зі сторінкою в соцмережі, а це постійна зміна трендів. Слідкуйте за оновленнями в візуальних трендах, аби завжди бути в курсі. 

Вислухайте побажання клієнта і додайте щось від себе — рецепт ідеальної стратегії. 

Інше діло, коли клієнт сам не знає чого хоче. Тоді, креаторам-початківцям може бути важно. Але не губіться, та не переймайтесь. Сприймайте це як шанс «покреативити», як шанс створити щось своє і з нуля. Зберіть все своє візуальне бачення, творчість та гнучкість воєдино і до роботи!

За матеріалами пресрелізу.
Обговорити з іншими читачами:
Погода