Як сприймають міжнародних донорів та інвестиції фінансових організацій в 6 країнах: дослідження

Noblet Media та Info Sapiens представили результати дослідження про сприйняття міжнародних організацій активними споживачами в Україні, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові та Узбекистані

Комментарии 1077
Київ, 22 грудня 2020 р. – Комунікаційна компанія Noblet Media, афіліат компанії Edelman, у партнерстві з дослідницькою агенцією Info Sapiens представили результати дослідження щодо сприйняття міжнародних організацій активними споживачами країн, де працюють компанії. Дослідження є частиною інтегративного дослідження соціальних і економічних поглядів середнього та вище-середнього класів населення, що проводилося компаніями Noblet Media та Info Sapiens у 2020 році. Дослідження має на меті сформувати портрет найбільш активних споживачів, які задають тон економічному життю в Україні, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові та Узбекистані.
Noblet Media працює з міжнародним та місцевим бізнесом і міжнародними організаціями впродовж останніх 10 років. На сьогоднішній день ми реалізуємо декілька проєктів, що фінансуються донорами, і для нас дуже важливо відстежувати зміни у сприйнятті та довірі активних споживачів у регіоні до основних донорських організацій. Ми усвідомлюємо важливість комунікації, що базується на даних: повністю розуміючи поведінку, цілі, слабкі місця та проблеми цільової аудиторії, ми розробляємо ефективні кампанії, що відповідають її конкретним потребам. З огляду на економічну кризу, спричинену пандемією, та зміну моделей поведінки на наших основних ринках, ми ініціювали проведення дослідження для пошуку найбільш надійних шляхів передачі ключових повідомлень і роботи з репутацією наших партнерів

зазначила Євгенія Панкратьєва, CEO, Noblet Media CIS

Дослідження складається з 8 блоків. Перший блок виявляє сприйняття донорів та міжнародних організацій. Нижче ключові висновки щодо довіри, сприйняття та оцінки діяльності донорів та міжнародних організацій у регіоні:

  • Довіра до міжнародних організацій. Українці здебільшого довіряють всім основним міжнародним донорам. Найбільший рівень довіри має ЄС (74%). Також 59% молдован довіряють ЄС. Агенціям ООН більше всіх довіряють азербайджанці, білоруси та узбеки – ЮНІСЕФ (35%, 39% та 51% відповідно) та ПРООН (44%, 42% та 39% респондентів у згаданих країнах відповідно). Світовому банку найбільше довіряють в Узбекистані (51%) та Білорусі (53%). Респонденти в Грузії найбільше довіряють ЄС (59%), ПРООН (53%) та USAID (51%).
  • Основні донори. В Україні та Грузії МВФ вважається найбільшим донором (64% та 45% відповідно). 51% респондентів в Азербайджані та 65% в Узбекистані вважають, що Світовий банк найчастіше інвестує в їхню країну та надає грантову підтримку. В Білорусі 48% респондентів вважають ЄБРР найбільшим донором, а в Молдові та Грузії – ЄС (54% і 44% відповідно).
  • Сприйняття щодо інвестицій донорів. Респонденти в усіх країнах, крім Азербайджану, вважають, що більшість інвесторів і донорів інвестує в сектор енергетики. На думку 86% респондентів в Азербайджані інвестиції найчастіше спрямовуються в нафтогазовий сектор. Фармацевтика та інфраструктура також вважаються одними з основних секторів для інвестицій в усіх країнах регіону: 38% і 49% респондентів в Узбекистані та Молдові відповідно обрали фармацевтику, тоді як 38% респондентів у Грузії обрали інфраструктуру. За результатами опитування виробництво техніки замикає топ-5 найбільш популярних для фінансування секторів регіону з найвищими показниками в Білорусі (34%) та Узбекистані (37%).
  • Успіх іноземних інвестицій. Респонденти у всіх країнах, крім Азербайджану та Молдови, також вважають, що інвестиції в енергетичний сектор є найбільш успішними. В Азербайджані 93% респондентів вважають інвестиції в нафтогазовий сектор найбільш успішними, тоді як 70% респондентів у Молдові оцінюють інвестиції в фармацевтику як успішні. Інші успішні інвестиції були зроблені в екологію в Грузії (39%), освіту в Молдові (52%), фармацевтику в Узбекистані (41%), охорону здоров’я в Україні (25%) та виробництво техніки у Білорусі (39%).
  • Сприйняття основних донорів. МВФ сприймається як головний донор в Україні (64%). Світовий банк займає лідируючі позиції в Азербайджані (51%) та Узбекистані (65%). Респонденти з Білорусі вважають, що ЄБРР найчастіше інвестує в їхню країну (48%), тоді як молдавани (54%) вважають ЄС головним донором. У Грузії респонденти вважають МВФ та ЄС основними донорами майже у рівних пропорціях (45% та 44% відповідно).
  • Відсутність комунікації. Громадянам всіх країн не вистачає інформації щодо змісту фінансових програм міжнародних донорів. Між тим, українці є найбільш обізнаними – 34% заявили, що вважають інформацію щодо фінансових програм чіткою і зрозумілою. Громадяни Білорусі (77%), Молдови (77%) та Узбекистану (78%) заявили, що відчувають брак комунікації.
  • Надійні джерела інформації. Українці (60%), азербайджанці (53%) та молдавани (60%) найчастіше використовують веб-сайти засобів масової інформації для отримання новин про те, що відбувається в країні та за кордоном, тоді як білоруси (50%), грузини (50%) та узбеки (48%) обрали сайти соціальних мереж основним джерелом інформації.
Результати дослідження показали, що громадянам усіх 6 країн не вистачає чіткої інформації щодо змісту фінансових програм міжнародних донорів. Проте українці є, порівняно, більш обізнаними у цьому питанні. Більше того, українці також продемонстрували дуже високий рівень довіри до міжнародних донорів – цей показник набагато вищий, порівняно з іншими країнами регіону. Це означає, що кейси з України можуть надати нашим міжнародним партнерам ефективні працюючі моделі, а наш досвід спільної роботи з донорами в Україні може бути корисним для міжнародних організацій у таких країнах, як Білорусь, Молдова, Грузія, Азербайджан та Узбекистан

зазначає заступник директора Info Sapiens Інна Волосевич

Про методологію дослідження

Дослідження представляє собою інтегративне опитування щодо соціальних та економічних поглядів середнього та вище-середнього класів населення в 6 країнах – Україні, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові та Узбекистані. У кожній країні було проведено 200 індивідуальних інтерв’ю із громадянами, що проживають в містах, віком 18-45 років. Згідно з дослідженням, представники середнього та вище-середнього класів становлять 50-60% міських жителів цільового віку, а також є групою, яка приймає найважливіші рішення щодо великих покупок та інвестицій.


В анкету були включені наступні донори: Європейський Союз (ЄС); Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ); Світовий банк; Міжнародний валютний фонд (МВФ); Програма розвитку ООН (ПРООН); Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР); Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ); Організація з безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ); Європейський інвестиційний банк (ЄІБ); Агентство США з міжнародного розвитку (USAID); Банк розвитку Ради Європи (CEB); Шведське агентство з питань міжнародної співпраці (SIDA); Німецький державний банк розвитку (KfW Entwicklungsbank / KfW Bank of Development); Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО); Північна екологічна фінансова корпорація (NEFCO); Північний інвестиційний банк (NIB); Німецьке товариство з міжнародного співробітництва (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit / GIZ); Міжнародна фінансова корпорація (IFC)

Обсудить с другими читателями:
Погода