Початок. Креативність має гарно виглядати
Всеукраїнській рекламній коаліції (ВРК), як найбільшому громадському об'єднанню рекламної індустрії України, добре відомо про потребу рекламних агенцій виходити на міжнародні ринки та знаходити нових іноземних партнерів.
“ВРК як організатор найбільших рекламних конкурсів та фестивалів має широку базу контактів як з іноземними рекламними асоціаціями, організаторами міжнародних конкурсів та профільними медіа, так й напряму з агенціями з різних країн світу, – розповідає Костянтин Лазебник, New Business Director ВРК. – В Україні багато талановитих рекламників, яким є що показати, та які можуть стати надійними партнерами для іноземних компаній. Тож ВРК намагається знайомити міжнародну професійну спільноту з українськими рекламними агенціями та показувати, що вони працюють, незважаючи на всі складні обставини. І роблять це дуже добре. Так, виникла ідея дайджесту українського креативу, який на регулярній основі буде знайомити іноземців з тим, що відбувається у рекламній індустрії України”.
“На момент того, коли у ВРК з'явилася ідея створення дайджесту українського креативу для міжнародної спільноти, ми вже співпрацювали з Коаліцією. Незадовго до цього, вже під час повномасштабної війни, наша команда здійснила ребрендинг програми Інтерв’ю з лідерами рекламної індустрії для youtube-канала ВРК Unpacking Ads. – Андрій Франчук, креативний директор Brain Tank. – ВРК поділилась з нами ідеєю свого нового проєкту. Ми відразу підтримали ідею, тому що зараз як ніколи важлива єдність, зараз не час конкуренції, і всі, хто хоче, а головне може, повинні єдиним фронтом виводити креативний бізнес на нові території. Такий дайджест, на нашу думку, є свого роду порятунком для українського ринку креативу. В нас дуже впевнений post-production і до війни ми займалися створенням графіки для ТБ-каналів, тому ми з подвійним задоволенням увірвались в цей проєкт. Разом ми створили назву CrUAtivity, яка на нашу думку неймовірно лаконічно відображає всю суть проекту, та довго сперечалися який саме емоційний посил має нести дизайн. Вийшло дуже просто, і зрозуміло для західного глядача. Взагалі це новий формат продукту, тому всі етапи вимагали тестувань і випробувань. Далі почалась розробка web-у, і на цьому етапі до проєкту приєдналась digital агенція Adcore”.
Розробка. Креативність повинна бути зручною
Команда ВРК щомісяця проводить моніторинг з відкритих джерел того, що роблять агенції, насамперед члени Коаліції. Ці моніторинги і стають основою дайджесту CrUAtivity. “Партнери активно допомагають нам, – каже Костянтин Лазебник, – щоб інформація про українські кейси була доступною та зручною для користувачів сайту cruativity.org”.
“Ми маємо багаторічний досвід у WEB production, і добре розуміємо, як все має працювати, – Дмитро Коломієць, CEO Adcore. – За концепцією дайджесту всі кейси представлені на сайті за певними категоріями — Film, Design, Digital тощо. У випусках може бути різна кількість таких категорій, тож команда ВРК повинна була мати змогу самостійно додавати або прибирати категорії. Крім того, кожен випуск містить загальний огляд кейсів у відеоформаті (для цього було створено розділ WATCH) і в текстовому форматі (розділ READ). Таким чином, користувачі можуть переглянути або прочитати загальний огляд, а потім перейти до конкретного кейса для отримання більш детальної інформації”.
Запуск. Креативність має побачити світ
Поки сайт був на тестуванні, було прийнято рішення зробити тестовий випуск дайджесту у відео-форматі.
“Тестовий випуск був створено для українського ринку, – розповідає Костянтин. – Ми вирішили повідомити про старт проєкту та познайомити гравців ринку з новим форматом. Почати збирати роботи. Ми зацікавлені показувати у дайджесті роботи різних українських агенцій. Показувати не лише тих, хто вже відомі іноземцям через фестивалі або їх власні піар-активності, але й тих, хто ще не заявляв про себе на міжнародному ринку. Для них це чудова можливість заявити про себе у світі. Адже участь у дайджесті є безкоштовною”.
Після запуску сайту був випущен пілотний випуск з роботами за вересень-жовтень.
“Такий проєкт як CrUAtivity створюється та вдосконалюється постійно, адже в процесі роботи ми розуміємо, що ще треба зробити, щоб було зрозуміліше та зручніше користуватися цим інструментом, – говорить Андрій Франчук. – Після пілотного випуску ми зробили нове тестування та удосконалення формату, і вже разом з випуском за листопад-грудень 2022 року, дайджест CrUAtivity було представлено міжнародній спільноті”.
Дайджест викликав інтерес та підтримку у іноземних колег.
“ВРК поширює дайджест по своїм каналам, – говорить Костянтин Лазебник. – Наші міжнародні партнери відкликаються та підтримують цю ініціативу. Звісно, треба час та об’єднання зусиль багатьох гравців ринку, щоб український креатив став популярним та затребуваним на міжнародному ринку”.
Що далі? Креативність врятує світ
Проєкт лише починає розвиватися, він набирає обертів та має стати потужним голосом українського креативу у світі. Тож, як організатор проєкту ВРК, так і партнери Brain Tank та Adcore зупинятися не збираються.
“CrUAtivity – це лише один з інструментів міжнародного спілкування для українських креативників з потенційними партнерами, – коментує Костянтин Лазебник. Він сам по собі не здатен вивести українські агенції на іноземні ринки. Але створює певні передумови для цього. Обізнаність міжнародної спільноти про українську рекламну індустрію в цілому, сприятиме розвитку кожного гравця цієї галузі. Тож ми у ВРК закликаємо агенції до активної підтримки та співпраці у цьому проєкті”.
“Ми хочемо, щоб у світі розуміли, що нічого взагалі-то у нас тут не зупинилося, і нам варто довіряти великі та складні проєкти – говорить Андрій Франчук. – Швидше навпаки, українці як ніколи генерують та акумулюють зараз креатив. Роблять рекламні кампанії, як для себе, так і для клієнтів, як соціальні, так і комерційні. Не лише на військову тему, а й відповідно до завдань клієнтів. Беруть участь та перемагають у міжнародних рекламних фестивалях. Так, навіть зараз, під час повномасштабної війни. І ось ми хочемо, щоб у Європі та у світі знали, що українці можуть і хочуть творити – а зараз ще з більш гарячими очима та серцями. Плюс нам усім тут треба заробляти. А в цьому може допомогти європейська та світова спільнота, якщо бізнеси замовлятимуть рекламний креатив в Україні”.
“Все дуже логічно. Чим більше буде роботи на українському креативному ринку, тим більше буде роботи і в нас, як у діджитал-агентства, – додає Дмитро Коломієць. – Українці можуть та повинні зайняти гідне місце у світовій рекламній спільноті. Давайте всі разом пройдемо цей шлях. Та переможемо”.
Для довідки:
СrUAtivity – це дайджест з актуальними роботами українських агенцій, який поширюється серед міжнародної професійної спільноти. Проєкт був запущений для міжнародної спільноти на початку 2023 року. Новий випуск дайджесту з роботами за січень-лютий 2023 року дивиться на сайті https://cruativity.org/.