Як уникнути чергового блокування у стилі Ever Given у майбутньому

Коли вантажне судно Ever Given заблокувало Суецький канал у кінці березня, це викликало світову судноплавну кризу. За оцінками, водний шлях, один із найважливіших маршрутів у світі завдяки легкому сполученню між Європою і Азією, на певний час був заблокований, що обходилося світовій економіці в сотні мільйонів доларів на годину.

Комментарии 1033
Фото Moritz Kindler для Unsplash
Фото Moritz Kindler для Unsplash

Але проблеми з каналом виникають не вперше. Сумнозвісна Суецька криза 1950-х років закрила канал на кілька місяців, і з тих пір сталася серія невеликих інцидентів.

Це призвело до розмов про те, як уникнути повторної катастрофи з каналом. Навіть коли маршрут вільний, величезна щоденна завантаженість водного шляху означає, що ще одне блокування завжди можливе. Ось як можна уникнути нової кризи ланцюжка поставок.

Процес відновлення

Збиток, нанесений блокуванням Суецького каналу, є миттєвим: ланцюжки поставок часто працюють за неймовірно щільним графіком, часто з точністю до хвилини, тому будь-яка затримка призводить до втрат продажів і додаткових витрат на перевезення з самого початку. І все ж це лише верхівка айсберга. Кожна наступна втрачена година сприяє зростанню гори витрат, сума яких обчислюється мільярдами доларів на день після першого тижня.

Збиток не припиняється і після виходу з кризи. На зменшення відставання йдуть тижні, якщо не місяці, що ще більше нарощує витрати для світової економіки. Деякі компанії з метою уникнення затору радше знайдуть альтернативний транзитний маршрут, у тому числі небезпечний рейс навколо Африки, що вимагає додаткового палива й безпеки для захисту товарів.

Оскільки пандемія ускладнює повернення до нормального стану, відновлення після затримки Ever Given, ймовірно, займе набагато більше часу, ніж зазвичай.

Необхідність уникнення затримок у майбутньому

Хоча за останні кілька років світ зазнав перехід до цифрових технологій — тепер ми з більшою ймовірністю будемо робити покупки в Інтернеті, грати в онлайн-казино, ніж відвідувати реальне казино або навіть підемо на віртуальне побачення — ми все ще сильно покладаємося на фізичний ланцюжок поставок матеріальних товарів. 12%, які проходять через Суецький канал, роблять його одним із найважливіших водних шляхів у світі, і уряди всього світу прагнуть уникнути ще одного інциденту в майбутньому. Збиток, нанесений затримкою Ever Given, означатиме, що уряди й підприємства будуть шукати способи уникнути майбутньої кризи або, принаймні, звести до мінімуму такі збої.

Але у всіх на вустах буде запитання: «Як ми це можемо зробити?»

Оновлення інфраструктури

Можливо, найбільш очевидним методом було б поліпшення інфраструктури каналу. У 2015 році Єгипет відкрив додатковий канал за 8,2 млрд доларів США, який розширив Суецький на 70 км і знизив навантаження на вузькі місця на водному шляху, і багато людей закликають до другого розширення, яке збереже рух транспорту навіть у разі блокування.

Хоча багатомільярдна вартість цього проекту могла б стати проблемою, вона виглядала б незначною у порівнянні з величезними витратами, пов'язаними з черговим блокуванням у стилі Ever Given. Він також окупиться додатковими доходами всього за кілька років завдяки набагато більшій пропускній спроможності для платних суден.

Оновлення процедури доставки

Попит на канал часто означає, що правила неухильно дотримуються, а місцева влада прагне пропускати якомога більше трафіку. Експерти галузі вважають, що це контрпродуктивно, оскільки збільшує ризик дорогих нещасних випадків. Навпаки, великим судам слід дозволяти рух тільки у світлий час доби, коли легше виявити небезпеку: на даний момент вони можуть перетнути кордон у будь-який час.

Судно Ever Given, можливо, також виграло від того, що на місці було більше буксирів і земснарядів, перш ніж проблема ускладнилася. Збільшення розмірів буксирів дозволить їм більш ефективно управляти великими судами, а більш ефективні земснаряди не дозволять кораблю врізатися в землю. Знову ж таки, для цього будуть потрібні інвестиції, але їх сума буде як крапля в морі як порівняти з вартістю тижневої затримки.

Планування сценарію

Складання бюджету для найгірших сценаріїв — невід'ємна частина будь-якого успішного бізнесу, але той факт, що інцидент з Ever Given застав так багато компаній зненацька, говорить про те, що вони можуть це поліпшити.

Пандемія Covid-19 наголосила на необхідності прийняття надзвичайних заходів, щоб підприємства могли протистояти шоку від затримок і збоїв. Ключем до цього є виявлення потенційних проблем, пріоритезація ризиків і вивчення нових рішень, а також складання бюджету для найгіршого з можливих випадків.

Після того, як ці плани складені, їх слід поширити в організації, щоб кожен задіяний співробітник точно знав, що робити при виникненні серйозної проблеми.

Краща комунікація

Ще один урок, навчений пандемією, полягає в тому, що спілкування — це ключ до вирішення основних проблем. Це була опора на шляху до створення вакцин, і вона не менш важлива для глобальної логістики.

Не лише країни повинні працювати разом, щоб уникнути криз — у кінці кінців, через Суецьку кризу стався дипломатичний зрив, — а й підприємствам необхідно розуміти, що спілкування з клієнтами, постачальниками й навіть конкурентами необхідне для вирішення транспортних проблем. Надання допомоги постраждалим судам і пошук рішень для запобігання подальшим інцидентам повинні бути в списку пріоритетів кожного підприємства, що використовує Суецький канал.

Вчитися на уроках минулого

Складно сказати, чи відбудеться ще одне блокування Суецького каналу в майбутньому, але дуже важливо винести уроки з цього досвіду. «Не підготуватися значить підготуватися до провалу» може бути старомодним кліше, але саме йому повинні слідувати підприємства й уряди в усьому світі, якщо вони хочуть уникнути повторення багатомільярдного фіаско, яке домінувало в заголовках новин у березні 2021 року.

Обсудить с другими читателями:
Погода