Як впливає коронавірус на індустрію заходів і що із цим робити

Іван Хорош, засновник та власник Bee Bee Event Agency, розібрався які можливості є і що робити, якщо маркетинг подій є невід’ємною частиною вашої маркетингової та бізнес діяльності.

Комментарии 2662

Ситуація з коронавірусом (COVID – 19) – це безумно жахливий виклик для життя та здоров’я людей. І сподіваємося, що найближчим часом будуть створені і вакцина, і ефективне лікування і вірус припинить свій хресний хід по планеті. Але.

Але поки що вплив епідемії на світову економіку та на велику кількість індустрій вже оцінюється експертами у сотні мільярдів доларів. Більш всього на себе вплив епідемії на собі відчувають вже авіа та транспорті перевезення, туризм, модна індустрія, індустрія розваг та спорту, діловий туризм  - відміна або перенесення на осінь майже всіх! всіх! заходів (тури, концерти, спортивні заходи, модні покази, розважальні заходи, ділові форуми та конференції) чисельністю від 500 учасників в Європі, Америці, Азії, Австралії.

Це вже не просто новини ЗМІ, а серйозний виклик для всієї індустрії заходів по всьому світу.

Україна не є винятком, хоча у нас станом на 10 березня 2020 зареєстрований лише 1 клінічно підтверджений випадок захворювання коронавірусом, але заходи безпеки задля уникнення розповсюдження епідемії вже почали діяти і у нас. І майже з 90% впевненістю можна прогнозувати відміну або перенесення більшості великих (від 500 людей) публічних розважальних, спортивних, ділових заходів на літо і осінь, коли експерти прогнозують спад розповсюдження епідемії.

І якщо в індустріях туризму, перевезень, розважальних заходів й справді вихід тільки один чекати, коли стабілізується ситуація, то модна індустрія, спортивна індустрія, діловий туризм вже знайшли безпечні альтернативи оффлайн заходам та безпечні інструменти комунікації. Світова індустрія подій у тому числі тимчасово шаленими темпами переходить в онлайн, а може й не тимчасово. Взагалі використання інтернет та гібридних заходів як інструменту в організації подій це вже не нова річ і вже давно використовуються компаніями як інструмент маркетингу подій. Наприклад, згідно з дослідженнями американського спеціалізованого видання Event Manager Blog* у 2019 році, інтернет і гібридні події, ще не набули широкого поширення в галузі подій - лише 33% маркетологів, стверджували, що їхня компанія проводила віртуальну подію. Однак 70% маркетологів, які вже організовували віртуальні заходи, заявили, що планують провести більше. COVID -19 прискорив поширення формату на світовому рівні. Вже декілька днів тому пройшла гібридна презентація нової колекції модного дому Armani – реальний захід без глядачів, пряма он-лайн трансляція.

Давайте розберемося, які можливості є і що робити, якщо маркетинг подій є невід’ємною частиною вашої маркетингової та бізнес діяльності.

Ну, по-перше, вмикайте режим інформаційної гігієни «СТОП Паніка» і підходьте до вирішення задач, користуючись раціональним підходом. Індустрія подій – це звичайно найемоційніша індустрія в світі, але в даному випадку емоції мають віддати лідерство раціоналізму. Безумовно, ніщо не замінить реальної живої взаємодії та контакту з аудиторією в повній мірі, тому маємо використовувати інші комунікаційні можливості, якщо це доречно та необхідно.

А тепер про можливості. Безумовно найочевиднішим рішення є використання онлайн технологій в повному обсязі. Й хоча цифрова культура в Україні ще не дуже розвинута у порівняні з Америкою чи Азією, але напевно й для української спільноти то є час підтягнутися до світової. Отже, що маємо в арсеналі:

  1. Онлайн (інтернет) заходи – проведення заходу без живої присутності глядачів або учасників, прямий он-лайн ефір з можливістю задавати питання, коментування, он-лайн запис події для аудиторії, пост-комунікація
  2. Гібридні заходи - проведення заходу без живої присутності глядачів або учасників, але надання також аудиторії якоїсь оф-лайн додаткової інформації (кур’єрська доставка промо-матеріалів, подарунків, чи навіть фуршетаJ) аби учасники відчували реальний зв’язок з заходом. Прямий он-лайн ефір з можливістю прямого включення учасників, а не тільки коментування, онлайн запис події, пост-комунікація.
  3. Віртуальні зустрічі – проведення он-лайн зустрічей (до 30 учасників). Формат й зараз дуже важливий і популярний у корпоративному середовищі. Але мало використовувався раніше які маркетинговий інструмент. Деякі компанії мають своє внутрішні платформи, також є безліч web-платформ як безкоштовних та платних для організації віртуальних зустрічей.
  4. Онлайн вебінари, конференції – проведення презентацій, освітніх подій. Формат зрозумілий, який широко використовують індустрія онлайн освіти та інфобізнесмени. Є  також безліч web-платформ як безкоштовних та платних для організації вебінарів, онлайн конференцій.
  5. Серія офлайн камерних заходів замість однієї великої корпоративної події – проведення малих міні – заходів (не більше 20-30 учасників) для співробітників, клієнтів, партнерів як альтернатива.
  6. Прямі ефіри події для аудиторії (англ.,- LIVE STREAMING). Можна використовувати безкоштовні можливості соціальних мереж Instagram Live, Facebook Live, YouTube Live, Livestream, або Periscope. Для більше якісних та складних ефірів краще використовувати платні сервіси Da cast, Vimeo Live, Wowza, Brightcove, Kaltura.
  7. Створення networking аудиторії події за допомогою групових чатів в месенджерах Whats’App, Slack, Telegram.
  8. Створення мобільних додатків для конкретного заходу, які можуть бути виконувати і функцію повноцінної презентації для аудиторії, так і бути ефективним інструментом залучення аудиторії під час онлайн чи гібридного заходу.

Що ще?

  • В умовах, коли доступ до уваги аудиторії обмежений- ще більш важливим стає створення якісного інформаційного контенту – відеоматеріалів, простих та візуально привабливих текстових матеріалів і навіть створення аудіо матеріалів.
  • Як ніколи раніше креативна складова (концепції, ключові повідомлення, додаткові нестандартні рішення та активності, як в умовах віддаленого доступу до аудиторії тримати її інтерес на увагу) виходить на перший план у створенні ефективної події в нашій сьогоденній реальності.
  • Фокус на здорову профілактику, здорові думки, мотивацію , об’єднання та освіту в організації камерних корпоративних заходів для співробітників. Усі без винятку світові вчені та лікарі кажуть, що перш за все варто зміцнювати імунітет, позитивні думки та настрій, для захисту від вірусу. Сьогодні як ніколи атмосфера всередині компанії, настрій співробітників може стати найголовнішою підпорою компанії у подоланні непростого етапу, пов’язаного з епідемією.

Давайте собі чесно скажімо – з появою  коронавірусу COVID-19 ми вже живемо в іншій реальності. Онлайн взаємодія з аудиторією стає невід’ємною частиною успішних подій, і якщо все робити правильно, гібридні та онлайн заходи можуть бути досить успішними. Ми маємо брати до уваги зовнішні обставині і якщо подія становлять небезпеку для здоров’я людей або навколишнього середовищ, буде перевірена винахідливість та новаторство менеджерів та агенцій з організації заходів. Ми повинні знаходити можливості продовжувати використання маркетингу подій, мінімізуючи потенціально несприятливі наслідки. Віртуальні події, наприклад надають нові можливості, переваги та відкривають нові виклики для перезавантаження індустрії заходів.

Вірю всіма своїми професійними фібрами душі, що оффлайн події повернуться в життя людства у найближчий час, але зараз поки не вщухне COVID-19, ми маємо бути відповідальними та сфокусуватися на інший можливостях для вирішення бізнес задач.

* В матеріалі використовуються дані американського спеціалізованого онлайн видання Event Manager Blog.

Обсудить с другими читателями:
Погода