Як Youtube відібрав у росіян гроші, блогери з РФ стали відрізаними від світу і втратили прибутки

Блогери з країни-агресора залишились без прибутків від розміщення контенту на Youtube. Йдеться приблизно про $100 млн щомісячно

Коментарі 1964
«Ми прокинулися вранці, і мені на телефон прийшло повідомлення, що ось, мовляв, в зв’язку з ситуацією вимкнена монетизація… Зараз всі зловтішаються, що ось монетизацію відключили, підете хоч працювати», — це пряма мова одного з російських YouTube-блогерів з досить скромною аудиторією — 231 тис. підписників. І хоча тема його «дописів» доволі відсторонена від реалій сьогодення — життя в селі та ведення натурального господарства, приготування страв у печі тощо, — нові обмеження американського відеохостингу його не оминули.

З 10 березня сервіс відключив монетизацію для своїх користувачів з РФ. «Нещодавно ми призупинили роботу рекламних сервісів Google в Росії», — йдеться у повідомленні про правила монетизації каналів YouTube.

Заробітки від комерційних переглядів контенту втратили не лише блогери країни-агресора. Для всіх інших перегляди контенту на території північного сусіда теж не будуть приносити дохід. Тобто блогери з інших країн, яких дивляться в РФ, теж не зароблятимуть на цьому ринку гроші, пояснює Віра Сливінська, керівниця з міжнародного розвитку бізнесу AIR Media-Tech (ця компанія допомагає блогерам монетизувати відеоконтент на різних платформах, а брендам — просувати себе через інфлюенсерів). Причому, поки сервіс YouTube залишається доступним для росіян, створити новий канал і завантажувати на нього відео можна, але це стане як безоплатне хобі. Тому користувачі, для яких ведення Youtube-сторінки було основним джерелом доходу, а створення контенту вимагало чимало часу і інвестицій, змушено почнуть шукати інші шляхи заробітку.

Політика YouTube — обережна і виважена, коментує Сливінська: всі свої обмеження вони запроваджують поступово. І YouTube та Google наразі не заблоковані на території РФ, і це добре, бо в бажаючих знайти об'єктивну інформацію така можливість є, зазначає експертка. Але введені обмеження вона підтримує.

«Ми спостерігали ситуацію, коли блогери з контентом, абсолютно не пов’язаним з суспільно-політичною тематикою, з початком війни почали транслювати контент про ситуацію в Україні. І контент блогерів з РФ далеко не завжди відображає її об'єктивно, — пояснює Сливінська. — На цьому хайпі перегляди і доходи в них злетіли в багато разів».

За даними НВ, наразі на платформі зареєстровано 418 тис. авторів контенту в РФ — це як блогери, так і акаунти медіакомпаній. Вони сукупно згенерували у січні близько 74 млрд переглядів, які приносили авторам приблизно $100 млн на місяць. Це лише гроші за перегляди інтегрованої в контент реклами, — не враховані доходи самого YouTube, а це ще ледве не стільки ж.

Інста-кінець

Яндекс.Дзен — платформа для створення контенту для блогерів та медіакомпаній, що належить російському Яндекс. Це одна із альтернатив для інфлюенсерів з країни-агресора. Але заробітки на ній будуть незрівнянно меншими, вважають експерти.

Багато популярних YouTube-блогерів втратять свою аудиторію, яку вони роками збирали. І це велике питання, чи вдасться їм знову зібрати підписників на нових платформах — Rutube, OK, Яндекс.Дзен, пояснює Микола Рогинець, CEO компанії Genesis MCN, яка також є партнером YouTube. «Хто почне прямо зараз, поки YouTube не заблокований повністю, „переливати“ аудиторію в свої акаунти в ці мережі, тому може й вдасться щось зберегти, — переконаний він. — Але швидко і повному обсязі це точно не вийде».

Крім того, відтік компаній та економічна криза зовсім не сприятимуть рекламним бюджетам. «Зараз, коли РФ впала в економічну кризу, буде спад рекламодавців, і навряд чи будуть достатні рівні доходів, аби блогери могли з того жити», — говорить Сливінська.

Відчують на собі зміни і більшість російськомовних блогерів з України — через велику частку у їхній аудиторії представників РФ, зазначають експерти.

Хоча вітчизняна економіка зараз теж не сприяє заробіткам на рекламі, майбутнє україномовних блогерів виглядає оптимістично, а експерти очікують збільшення кількості відповідних каналів.

Натомість можна очікувати суттєвого зменшення російськомовного контенту на платформі, додає Сливінська. І частина українців, які використовують «язик» у своїй діяльності перейдуть на рідну мову.

До того ж, користувачі з України залишаються в сучасному культурному просторі, на відміну від російської аудиторії, яка зараз зіштовхується з усе новими обмеженнями віртуального життя.

Крім всього YouTube оголосив, що розпочинає блокування каналів державних медіа РФ по світу. Тож експерти вважають, що повне блокування YouTube, але вже за ініціативи Москви — питання часу.

14 березня Роскомнагляд вже почав блокувати Instagram. «Це рішення відріже 80 млн людей в РФ один від одного і від решти світу, оскільки 80% людей там підписані на акаунти Instagram за межами своєї країни», — заявив Адам Моссері, глава Instagram.

За матеріалами https://nv.ua/
Обговорити з іншими читачами:
Погода