Якою буде івент-індустрія в 2021 році

2020 рік став переломним для івент-індустрії — буквально за кілька місяців уся галузь перейшла в онлайн і, схоже, зміни тільки починаються. Арт-директорка PMHUB Оля Сафіна розповідає, як будуть виглядати заходи у 2021 році та чому віртуальний формат з нами надовго

Комментарии 1800
Оля Сафіна, арт-директорка PMHUB
Оля Сафіна, арт-директорка PMHUB

Домінація онлайну

На початку 2020 року ми і не могли уявити, що масштабні бізнес-конференції, галузеві саміти і навіть концерти ми будемо дивитися онлайн. Після початку пандемії ринку довелося стрімко реагувати на зміни і зараз ми можемо бачити результати.

За минулий рік з'явилося — чи отримали популярність — десятки гравців у сфері. Ізраїльський стартап Bizzabo, який додав підтримку онлайн-івентів, залучив $138 млн; компанія Welcome переформатувалася з ресторанної сфери на галузь заходів, отримавши фінансування на $12 млн; схожих успіхів добилися і платформи Run The World і Airmeet.

Справжнім відкриттям і зіркою став сервіс Hopin. Він запустився за два місяці до початку пандемії й вже за пів року став найшвидшим стартапом в історії, який досяг оцінки в $1 млрд — красномовний сигнал про стан галузі. Зараз аудиторія Hopin обчислюється мільйонами користувачів.

Перехід в онлайн зробили і найбільші ділові івенти. Web Summit, Collision, Facebook F8 — кількість масштабних віртуальних заходів в 2020 обчислюється десятками.

І все йде до того, що тренд продовжиться і в 2021 році. Так, з'явилася вакцина і її поступово поширюють по світу. Але навряд чи найближчим часом ситуація з пандемією стане сприятливою для масових зборів. Водночас напрямок онлайн-івентів набирає обертів. Успіх вищеперелічених стартапів говорить про віру з боку інвесторів і клієнтів, а більшість заходів 2021 року зараз виходять в анонс з вивіскою All-Digital: CES, Microsoft Ignite, SXSW, Adobe Summit і багато інших.

Поширення гібридних івентів

Крім виключно офлайн і онлайн-подій є ще змішані, гібридні. Це івенти, які об'єднують фізичну присутність і віртуальну — невелика група людей присутній на локації, а інша спостерігає за трансляцією дистанційно.

У такому форматі найзацікавленіші глядачі можуть відвідати івент наживо і отримати всі переваги подібного рішення: вищий рівень залученості, живе спілкування і контакт. А онлайн-глядачі водночас перебувають у комфортних для себе умовах і нарівні з іншими дізнаються необхідну інформацію.

Не менш важливо, що й організатори залишаються у виграші. По-перше, таким чином вони можуть розширити аудиторію: згідно зі статистикою, майже всі віртуальні гості — це люди, які не прийшли б на івент наживо. По-друге, такий формат дозволяє збільшити кількість відвідувачів на наступних подіях, і при цьому не жертвувати «фізичними» гостями — число останніх залишається стабільним, показують дослідження.

Під час пандемії компанії побачили всі переваги гібридних івентів. Зараз три з чотирьох організації готові виступити партнером і проспонсорувати таку подію. Розширення аудиторії, підтримка з боку третіх сторін — все це вселяє віру і в організаторів. Згідно з опитуванням британського оператора івент-просторів etc.venues, чотири з п'яти менеджерів впевнені, що онлайн-офлайн заходи стануть стандартом в 2021 році.

Наш досвід це лише підтверджує. Минулого року ми у PMHUB провели дві конференції PMGO, які можна вважати яскравим прикладом гібридних івентів. Студія та частина виступів проходила офлайн, водночас уся подія транслювалася онлайн наживо. З одного боку нам вдалося створити умови, що максимально подібні до традиційної конференції. А з іншого — залучити набагато більше людей, ніж це було б можливо фізично. 

Ставка на технології

Раніше було як: є мікрофон, презентація і доступ в інтернет — можемо проводити вебінар або будь-який інший онлайн-виступ. Зараз все змінилося — технології стали фундаментом грамотних і успішних віртуальних івентів. Трансляція, якісна картинка і звук, інформаційні сервіси, інструменти для спілкування — все це потрібно враховувати для проведення гарного заходу.

Згідно з опитуванням платформи для онлайн-івентів Bizzabo, 70% фахівців вважають головним своїм викликом забезпечення нетворкінгу і залучення в віртуальному форматі. Це дійсно один з головних недоліків онлайн-заходів зараз: всі переваги живого спілкування складно оцифрувати. Саме в цьому напрямку і можуть допомогти технології.

Наприклад, за допомогою сервісу Remo можна спілкуватися віч-на-віч прямо під час онлайн-заходи по відеозв'язку. В інструменту є ще ряд додаткових можливостей: формат швидкого нетворкінгу, опитування і навіть опція продажу спонсорства третім компаніям. Інша платформа, Slido, призначена для Q&A-сесій в режимі реального часу. Вона інтегрується прямо в трансляцію, збирає запитання аудиторії і навіть дозволяє голосувати за найцікавіші — обов'язковий інструмент для залучення.

Подібних сервісів з кожним роком стає все більше, а з початку пандемії їх кількість збільшилася в рази. Чим далі людство входить в еру онлайн-івентів, тим чіткіше ми будемо розуміти, що технології — основа будь-якого успішного заходу.

Розвиток корпоративних івентів

Поділюся персональним спостереженням — за 2020 рік кількість корпоративних онлайн-заходів сильно збільшилася. Можливо, позначився новий формат, який вирішили протестувати організації або невисокий поріг входу (актуально тільки для маленьких подій), але результат однозначний — все більше компаній звертають увагу на цей напрямок.

І насправді в цьому є перспектива. Формат онлайн-заходів відкриває для брендів абсолютно новий спосіб комунікації з аудиторією. Зрозуміло, про івент-маркетинг відомо вже давно, і ним користуються вже сотні організацій. Але саме масовий цифровий перехід може стати новим витком розвитку ринку.

Для компаній це — додатковий спосіб просувати свої продукти та ідеї, збільшувати лояльність аудиторії, і, що найголовніше, розширювати географію бізнесу. Віртуальний формат означає, що захід можуть відвідати люди з сусідніх країн або навіть з усього світу. Чим не спосіб залучати нових клієнтів і партнерів?

Навесні 2020 року велися розмови, що онлайн — зокрема івенти — це тимчасове явище, яке пройде по закінченню пандемії. Але вже зараз стає зрозуміло, що це не так. Заходи поступово переходять у віртуальний формат вже не один рік. І як всі інші сфери нашого життя — спілкування, розваги, знайомства і навіть робота — напрям з часом також стане стандартним для індустрії. Майже впевнена, що перші серйозні ознаки становлення ми побачимо саме у 2021 році.

За матеріалами прес-релізу.

Обсудить с другими читателями:
Погода