Ярослав Яковенко про підсумки 2022 року

Ярослав Яковенко, CEO та співзасновник групи компаній Вебмейт, розповів, як працює компанія під час війни.

Коментарі 1053

Які ключові зміни відбулися у рекламно-комунікаційної галузі цього року?

Бренди змінили tone of voice у комунікаціях із клієнтами. Будь-які некоректності у висловлюваннях наразі не проходять без реакції аудиторії. Зараз дуже легко при недоречній комунікації бренду зі своєю аудиторією отримати замість лояльності низку хейтерів або взагалі втратити клієнтів. Перш ніж бренду прокомунікувати з клієнтами, потрібно десять разів подумати, як це варто зробити і з якими смислами. Проте, тепер можна як швидко заробити лояльність, так її і втратити.

Через війну багато бізнесів шукають ринки збуту за межами України, що позначилося і на рекламно-комунікаційний галузі. Усі прискореними темпами освоюють та вивчають інші ринки, щоб бути конкурентоспроможними за кордоном. Тобто не просто надавати якісні послуги, а робити щось краще, ніж місцеві агенції на локальних ринках.

Як змінилися запити клієнтів зокрема в Вебмейт?

Клієнти з ще більшою швидкістю адаптуються до ситуації, що склалася, і рішення приймають ще швидше ніж раніше. В Україні бізнеси в рази швидше адаптуються і вирішують проблеми, порівняно з Європою, та й з багатьма іншими країнами теж, але зараз все відбувається за лічені години/дні. Це прискорення позначається і на запитах і на вимогах клієнтів від агентств. Основний запит - це перерозподіл маркетингового бюджету таким чином, щоб максимально швидко отримати результат на внутрішньому ринку за меншої суми витрат. Зараз ніхто не хоче вкладати в довгострокові інструменти просування, наприклад, такі як SMM. Але як писав вище, багато клієнтів перерозподілили свій маркетинговий бюджет для просування на інші країни і тут якраз найчастіше надходять запити на розробку та просування сайту, додатку тощо.

Від чого зараз залежить ефективність рекламних кампаній?

Мені бачиться, що ефективність рекламної кампанії зараз здебільшого залежить від правильного контенту, креативу та продукту, якщо йдеться про Україну. Одним словом, з чим і як ми звертаємося до потенційних клієнтів. І звичайно ж важлива тут ціна продукту чи вартість послуг, тому що чутливість до ціни підвищилася. Люди оптимізують свої витрати.

Які зміни може очікувати у маркетинговому плануванні і бюджетуванні в наступному році?

Я вважаю, що все більше бізнесів продовжуватимуть експансію на західні ринки, відповідно, плануватимуть свій маркетинговий бюджет для онлайн просування туди. Що стосується бюджету для роботи на українському ринку, то, швидше за все, бюджет і його розподіл залишатиметься приблизно таким самим, як і під кінець 2022 року. Треба також врахувати, що рекламний ринок в гривнях вже встиг відновитись ще в вересні-жовтні, але бюджети на просування самих рекламних майданчиків здебільшого закладаються в доларах, і от в доларовому значенні, звичайно, ринок сильно просяде в 2022 році.

Чим надихається ваша команда у такий скрутний час?

Команда надихається взаємною підтримкою один одного, проведенням часу з сім'єю, жартами в загальному чаті з будь-якого приводу і, звичайно ж, перемогами на фронті.

Як ваша компанія допомагає країні?

Насамперед хочеться сказати, що як би складно не було, з кінця лютого і по сьогодні, ми команду не скорочували. Відповідно, платимо податки, підтримуємо партнерів. Компанія безкоштовно надає послуги з просування декільком українським бізнесам, які втратили внутрішній ринок і прагнуть вийти на західні. Ми віримо в свої цінності і просуваємо бізнеси, які розділяють такі ж життєві пріоритети, як і ми. Крім того, наші співробітники займаються волонтерською роботою, донатять на ЗСУ або на конкретні військові цілі. Наближаємо перемогу, як можемо.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода