Юридичні експертизи від ВРК: огляд першого півріччя 2021

Всеукраїнська рекламна коаліція більше двадцяти років проводить юридичний аналіз рекламних повідомлень відповідно до чинного законодавства України. За останні шість місяців на перше місце вийшли запити щодо порушення основних принципів реклами та недобросовісної реклами.

Комментарии 1395

Робота ВРК у цьому напрямку ведеться регулярно. За перше півріччя 2021 року експерти ВРК розглянули вже понад 40 запитів на відповідність рекламних матеріалів вимогам законодавства України.

Лідируючу позицію – 29% всіх запитів – займають у цьому півріччі запити щодо основних принципів: законність, точність, достовірність реклами, а також щодо недобросовісної реклами через введення споживачів в оману.

Експерти ВРК відмічають, що реклама є особливим жанром. Для підсилення виразності та стимулювання до дії, в рекламі часто використовують різні тропи, стилістичні фігури, засоби художньої виразності. Але рекламодавцям треба бути обережними з використанням таких методів як перебільшення, гіперболізація або асоціація, щоб реклама не вийшла за рамки достовірності інформації, яка передбачена рекламним законодавством країни.

Наступними за кількістю є запити щодо товарів з особливостями рекламування, таким як лікарські засоби, медичні вироби, методи діагностики та лікування (14%), алкогольні напої, тютюнові вироби та зброя (14%).

Експертної оцінки ВРК потребували запити щодо дискримінації за різними ознаками та використовування зображень сексуального чи еротичного характеру у рекламі – 11% від загальної кількості експертних висновків у першому півріччі 2021. Експерти зауважують, що на рекламному ринку все ще зустрічається недоречне використання двояких тлумачень слів та зображень, що свідчить про низький рівень креативності виконавців. Особливо засмучає, коли така реклама впливає на дітей як особливо чутливу категорію споживачів.

Також ВРК дала заключення на запити щодо реклами фінансових послуг, пов’язаних із залученням коштів населення (6%), використання або імітування державних символів у рекламі (6%), реклами про знижку цін на продукцію (6%) та інше (14%).

Нагадаємо, що для членів ВРК та державних органів експертиза рекламних матеріалів є безкоштовною, а для інших гравців рекламного ринку проводиться на платній основі. Всі запити про експертизу надсилайте до дирекції ВРК за електронною адресою rec@vrk.org.ua, vrk.org.ua.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода