E-commerce підсумки 2020 від OLX

Під час весняного карантину серед українців зріс інтерес до персонального транспорту. Середній чек протягом року становив 930 грн, а найбільшу кількість доставок товарів в Україні було здійснено у межах Києва. Більше про тенденції покупок українців онлайн у 2020 — у дослідженні OLX.

Комментарии 1385

Дослідження Shopify Plus[1] стосовно тенденцій розвитку електронної комерції показує, що пандемія COVID-19 не минула безслідно для сфери онлайн-продажів. Вона задала нову нормальність, у якій роки потенційних змін сталися протягом кількох тижнів, і їх неможливо ігнорувати.

Бум онлайн-шопінгу стимулює рекордну конкуренцію

Навесні 2020 було помітним глобальне зростання попиту на електронну комерцію та зручні опції отримання товару. Такі ж тенденції помітні і в Україні. Із запровадженням локдауну роздрібні офлайн-магазини були вимушені закритися. Це позначилося і на популярності онлайн-шопінгу — вона досягла своєї максимальної частки від усього світового ритейлу — 16,4%[2]. По суті, такий глобальний “бум” відбувся протягом двох місяців весни 2020 року.

Такі ж зміни помітні і на українському ринку. У покупців значно зріс інтерес до онлайн-шопінгу від початку пандемії. Так, за даними OLX Доставка, у 2 кварталі в порівнянні з першим кількість покупок онлайн зросла на 24%. У 3 кварталі помітний спад на 11%, а напередодні новорічних свят та запровадження січневого локдауну — знову ріст на +29%.

Середній чек протягом 2020 року становив 930 грн, а найбільше його зростання відбулось у 3 кварталі — +10% до 953 грн.

Нова поведінка покупців видозмінює майбутнє ритейлу

2020 в електронній комерції можна було охарактеризувати різким зростанням продажів у неочікуваних категоріях. Дослідження Shopify показує, що онлайн-покупці стали звертати більше уваги на такі товарні категорії, як продукти харчування, здоров'я та гігієна та предмети домашнього вжитку.

Аналітика OLX по відгуках показує, що у 2 кварталі із стартом карантину у порівнянні з попереднім періодом значно зріс інтерес до наступних товарів:

— велотранспорт (+136%, середній чек — 772₴);
— роликові ковзани (+112%, 667₴);
— садовий інвентар (+110%, 507₴);
— дитячий транспорт (+98%, 899₴);
— товари для саду та городу (97%, 673₴).

Помітне як притаманне сезонне зростання інтересу до деяких категорій (наприклад, товари для саду та городу), так і нові тенденції, що можна пов’язати із пандемією та епохою new normal (“бум” на персональний транспорт).

У 3 кварталі, із першими послабленнями обмежень, зросла кількість відгукувачів у наступних категоріях:

— квитки (+318%, середній чек — 763₴);
— товари для школярів (+121%, 411₴);
— товари для хокею (+34%, 749₴);
— ковзани (+30%, 1 361₴);
— весільні аксесуари (+30%, 314₴).

У 4 кварталі інтерес покупців був пов’язаний переважно із сезонністю:

— ковзани (+643%, середній чек — 561₴);
— лижі та сноуборди (+440%, 959₴);
— світильники (+143%, 442₴);
— товари для хокею (+130%, 788₴);
— головні убори (+95%, 319₴).

Користувачі обирають бренди зі швидкою та стабільною доставкою

Зважаючи на соціальне дистанціювання та суворий карантин, чимало бізнесів стали шукати вихід і робити ставку на онлайн. На OLX в період з лютого по листопад 2020 кількість бізнес-клієнтів збільшилася на 10% — зараз на платформі більше ніж 32 тис. магазинів.

Обмеження офлайн-торгівлі спровокувало “бум” на послуги доставки. Тепер наявність доступної опції отримання товару — необхідність для брендів.

Статистика OLX Доставка показує, що найчастіше у 2020 році покупки мандрували в межах Києва — їх було 120 тис. Жителі столиці найбільше намагалися мінімізувати свої соціальні контакти і обирали отримувати товари завдяки доставці.

Між регіонами товари найбільше подорожували за такими напрямами:

— Київ — Харків — 33 тис;
— Харків — Київ — 32 тис;
— Київ — Одеса — 27 тис;
— Київ — Дніпро — 26 тис.

Найбільшу відстань у 2020 році посилки долали з Ужгорода — 652 км в середньому, Дрогобича — 538 км та Маріуполя — 534 км.

Цілком ймовірно, що  тренди, які задав локдаун та обмеження соціальних контактів будуть лише підсилюватися. Але із настанням таких змін у електронній комерції як покупці, так і продавці залишаться у виграші, адже у перших з’явиться доступ до ще більшої кількості унікальних пропозицій, а у других — стійкий до змін ринок збуту. 

[1] Дослідження The Future of Ecommerce Report 2021. Методологія — внутрішні опитування торговців Shopify Plus, що працюють в США, Канаді, Азії, Тихоокеанському регіоні, Європі та Близькому Сході.

[2] за даними eMarketer.

За матеріалами прес-релізу
Обсудить с другими читателями:
Погода