Занурення в онлайн на тлі глобальної інфляції та інші тренди 2021 року

Дмитро Кутовой, засновник та CEO рекламно-комунікаційного холдингу NCG (Nostra Communications Group), керівник напряму ВРК «Ukrainian clients abroad promotion», ментор спільноти для розвитку бізнесу Board, розповів про основні тренди 2021 року на рекламно-комунікаційному ринку.

Коментарі 3500

З 2021-го у майбутнє: головні тенденції

Найбільш сильний міжнародний тренд наразі – інфляція. Її видно у ВВП та споживчих настроях в усьому світі. Кількість грошей зросла, а кількість ресурсів, які можна придбати, – обмежена. Вже зараз вплив цих процесів може відчути, напевно, будь-хто на планеті.

Ще один глобальний процес, який вражає своїми масштабами, – криза інвестування. Якщо коротко, вкладати нема у що. Навіть найменш доходні позиції для інвестування, такі як ОВДП, були викуплені в Україні приватними інвесторами на 13 млрд грн під приблизно 4%. Це небувалі показники, які демонструють, що приватні, зокрема великі інвестори, дезорієнтовані проблемою вкладання коштів. У 2022 році напруга серед інвесторів збережеться, а разом із тим зростатимуть ціни, що сприятиме появі нових «єдинорогів» та «декакорнів».

Виживуть лише ті, хто адаптувався

Ми продовжуємо жити під впливом пандемічних процесів і можемо впевнено заявити: ми пристосувалися. Під впливом пандемії економіка швидко змінюється: ​​неймовірними темпами зростає доставка та онлайн-торгівля. Але, з іншого боку, активізувались протестні настрої проти обмежень, які змушені запроваджувати уряди.

Вуличні протести проти пандемії сколихнули навіть таку спокійну та толерантну країну, як Нідерланди, що доволі симптоматично. Частково це пов'язано з тим, що люди відвикли від суттєвих обмежень за останні 40 років, але здебільшого з тим, що найбільш уразливою виявилася сфера обслуговування: торгівля, послуги, ресторанний бізнес.

Поява нових штамів Covid-19, таких як Омікрон, впливає на ринки. Нас чекає ще багато цікавого та несподіваного, але вже остаточно можна констатувати, що адаптивний інтелект стає головним інструментом для виживання та процвітання. Вміння швидко перебудовуватися, адаптувати бізнес-моделі і плани у 2022 році стане найважливішим.

Розвиток онлайн-бізнесу та методи його просування будуть істотно впливати на все, що відбувається. Однією з причин є вже згадана інфляція. Скорочення офлайн-присутності дозволить оптимізувати витрати, а отже – згладити факт зростання цін. Дуже сильно зростатиме fintech. Хоча Україна це помітить найменше, оскільки у нас ця сфера вже активна. У Німеччині, наприклад, переведення протягом 30 секунд – це не диво, звичайно, але й нормою не є. У нас же затримка платежу на півгодини є несподіванкою і поганим знаком.

На рекламно-комунікаційному ринку, як наслідок загальних інфляційних процесів, ми бачимо прискорення медіаінфляції. Знижуються показники лінійного телебачення, а такі сервіси, як Megogo, замість традиційних ТБ-каналів, стають ексклюзивними трансляторами рейтингових подій. Наприклад, чемпіонатів з футболу. Звіт ВРК про стан ринку у 2021 році та прогноз на 2022-й демонструють, що частка онлайну в нашому житті зросла принципово.

Дистанціювання, швидкість і роботизація

З початком пандемії компанії, які не були готові до віддаленої роботі, зазнали значного стресу. Але вже слід зрозуміти – це новий принцип існування бізнесу. Офіси зменшують орендні площі, а гібридні інструменти для роботи (розподілений доступ до файлів, таск-менеджери для великих команд, онлайн-конференції тощо) стали повсякденними. Показовий результат процесів: IBM з неймовірною кількістю R&D центрів, серверами, проривами в квантових комп'ютерах поступився капіталізацією сервісу Zoom.

Діджитал навчив нас, що все вирішується швидко, і це стало нормою. Наприклад, ресторатори провели дослідження, під час якого споживачі ділилися досвідом відвідування закладів. Несподівано сліпе тестування страв виявило, що ресторани з низькими оцінками відрізнялися високою якістю кухні. Чому так? Все просто: дослідники з’ясували, що більшість клієнтів ставили високі оцінки ресторанам за швидкість обслуговування.

Люди хочуть отримувати тут і зараз. Якщо цього не відбувається, у споживача зростає занепокоєння, що перекриває враження від рівня сервісу чи якості продукту. Йдеться про передбачуваність та виправдання очікувань. Якщо служба доставки каже, що товар прийде через дві доби, а доставляє за півтори, то це перевищує очікування замовника й підвищує сприйняття.

Є в цьому й зворотний бік медалі. Таким чином споживач стрімко підвищує планки. Отримання всього, чого заманеться, тут і зараз збільшує очікування від сервісу, яким чим далі, тим складніше відповідати. Одна з найяскравіших ілюстрацій до цієї історії – затор із роботів доставки у Таллінні.

Однак, попри всі курйози, – це тренд. Доставка дронами, автоматизація логістичних центрів – реальна картина світу. Існує стереотип, що робот – це девайс із маніпулятором. При згадуванні слова виникає образ продуктів Boston Dynamics, а не Microsoft чи Google. Хоча, зважаючи на те, скільки часу йде на роботу за комп’ютером, – тут роботизація найактивніша. Робот сьогодні і в найближчому майбутньому – це не об’єкт, а програма. І максимально затребувана.

Актуальні технології та рішення у маркетингу

Існує такий жарт із тусовки розробників сайтів: «Телефонний дзвінок до компанії.

– Вітаю, ми все зробили.

– Що ви зробили, хто ви?

– Ми вже написали вам сайт.

– Але ж ми у вас нічого не замовляли.

– Ви нам зателефонуєте завтра і скажете, що треба було вчора».

У кожному жарті є лише частка жарту, решта – правда. Крім автоматизації та роботизації, ми все більше працюємо з предиктивною аналітикою: плануємо не лише за фактом подій, а й до того як вони стаються.

Наприклад, коли ми бачитимемо, що ймовірність зміни перевищує граничні показники, то зможемо діяти заздалегідь, на основі таких прогнозів. Так, не всі ці зміни стануть реальністю, однак такі напрацювання впливатимуть на подальші процеси.

Рекламодавець хоче розуміти, який з інструментів працюватиме найефективніше, який комунікаційний мікс дозволить йому в найкоротші терміни, з найменшими витратами досягти максимальних результатів, і концепція MVP поступово перекочуватиме з IT в рекламно-комунікаційну галузь.

За заявками на Effie Awards Ukraine видно, що велика кількість номінантів та нагороджених – агенції, які роблять full service експертизу. Це важлива тенденція – замовники чекають на інтегровані рішення: від діджиталу до маркетингу, креативу, медіарозміщення. І, знову ж таки, важливою є швидкість прийняття рішень та сервісу.

Все з одних рук, все (або майже все) онлайн, всі розмови – біля каси. Поряд з роботизацією та передиктивними рішеннями – це ті тренди, що домінуватимуть у 2022 році.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода