Знижена насиченість та спокійні відтінки — нові слова у мові кольору

Насправді дуже круто, що ми не просто можемо розрізняти кольори та відтінки, а й говорити ними. Говорити – навіть крутіше. Адже обираючи, у що ми будемо одягнені, ми кажемо світові: «сьогодні хочу бути кроликом» чи «а може ще раз на коні з літака стрибнути», таким чином формуючи емоційний (і не найгірший) фон навколо себе.

Коментарі 5708

Рекламна комунікація не виключення: саме мова кольору — один з основних інструментів діалогу з аудиторію. Але чому саме ті чи інші відтінки стають модними та отримують звання «колір року», окрім пояснення «ну, якийсь же мусить»? І чому, врешті-решт, у нашому кольоровому лексиконі виникають ті чи інші слова, час від часу стаючи мемами? У своїй колонці відповідає на ці питання артдиректор агентства комунікацій provid Вадим Висотюк.

Існує певний суспільно-творчий консенсус, типу: червоний — ні, зелений — так, але це з правил золотого фонду семи кольорів веселки. А мільйони відтінків та мільярди поєднань дещо інше та змінне. А тому виникла щорічна традиція знайомитися з новими тенденціями колірної палітри. Ну, щоб не заплутатись у мільйонах.

Оголошення кольору року від Інституту кольору PANTONE® — це вже окрема подія, яку всі чекають. Як будь-яка мова, мова кольору теж еволюціонує, і на прикладі такого щорічного вибору цікаво за цим спостерігати. Це відбулось вже достатньо давно, тож тут без спойлерів: Very Peri 17-3938, більш відомий нам як «барвінок» — оголошено кольором року, а отже у 2022 він буде у фаворі у більшості компаній.

Лорі Прессман (Laurie Pressman), віцепрезидент Інституту кольору PANTONE® так відізвалася про колір, який організація назвала головним у 2022-му році: «Глибина цього нового синього кольору з червоно-фіолетовим відтінком підкреслює величезні можливості, які відкриваються перед нами». Хто я такий, щоб сперечатись, але згадую — у часи, коли я ще вчився в університеті, викладач з кольорознавства говорив нам про те, що такі відтінки використовувалися для фарбування «м’яких» кімнат у психіатричних лікарнях, щоб резиденти відчували себе спокійніше.

Втім такій різниці сприйняття можна знайти пояснення. У нас настільки багато усіляких подій останні роки, що будь-які кольорові визначення не потрібні. Новий колір року закликає нас до спокою та умиротворення. На тлі такої безтурботності легше робити обдумані рішення та будувати плани не тільки на завтра, а й на довге та щасливе майбутнє, як у книжках пишуть.

Але не PANTONE’ом єдиним. Наприклад, хлопці з Shutterstock також презентували свою думку про тренди на 2022 рік. Вони обробили мільйони біт інформації за допомогою штучного інтелекту та отримали статистику завантажень та клікабельності зображень. Більш того, вони моніторили поведінку окремих пікселів і дивилися на кольори, якими вони горіли найчастіше.

«Але почекайте, — подумали ми у provid (і я впевнений, не тільки ми). — Ця статистика відображає минулий час, хай навіть і недалекий. Чому експерти приписують цю палітру майбутньому?». На мою думку, всі наші майбутні вподобання формуються виходячи з досвіду у минулому. Ми накопичуємо враження, асоціації та формуємо своє життя з того що знаємо, бачили та зрозуміли. Так чи інакше, і PANTONE®, і Shutterstock ведуть нас до загального висновку — у тренді спокійні «пильні» відтінки.

Це зовсім не означає, що світ має бути пофарбований одним кольором, до нього представлена ​​ціла палітра інших. Але усі їх поєднує одне — знижена насиченість.

Ми й самі обробляючи фото у своїх смартфонах застосовуємо фільтри зі зниженою контрастністю та м’яким колірним тонуванням. А що б остаточно упевнитись, що знижена насиченість кольорів уже у тренді, зацініть кольорокорекцію роликів ваших улюблених тревел-блогерів.

Великою перевагою такої палітри є ще те, що вона дає можливість поєднувати між собою більше кольорів та відтінків. При створенні візуалізацій, наприклад, ми отримаємо більше повітря та обсягу. Це як дивитися на предмети крізь товщу атмосфери. Використовуючи ці тони в оформленні інтер’єрів, ми отримуємо простір, який більше схожий до природного, а не створеного штучно. Майстерно, але все ж штучно. А коли в гру вступає освітлення, то і погодою можна керувати. Все це ще одне підтвердження того, що природа – найкращий дизайнер! Звичайно, окрім усіх інших крутих дизайнерів, про яких ви можете прочитати на цьому ресурсі.

Тож хай в наступному році все у нас буде Veri Peri. Або так, як самі намалюємо.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода